God Jul fröken!

Nu har fröken (och hennes elever) jullov!

Arton (18!) lata dagar med god mat, läsning, TV-tittande, promenader, sudoku, spelkvällar, glögg, akvarellmålning och bloggande. Åååh, vad härligt! Trots jullov så måste jag få berätta vilka helt otroligt gulliga elever jag har. Jag tror aldrig att jag har fått så mycket goa kramar, så många kärleksförklaringar i form av hemliga (ibland oläsliga) meddelanden, teckningar föreställande lastbilar, skotrar och rosa prinsessor, små deggubbar, kladdiga vindruvor, pärlarmband och brev med hjärtan och stjärnor på... Fröken är viktig för en liten etta, kanske den viktigaste personen efter mamma, pappa och syskon...


Jag älskar att vara fröken... och "jag jilar er lika myke som ni jilar mig"!
Men jag sticker inte under stol med att det är lite extra kul
när man jobbat hårt en hel termin och får ett efterlängtat jullov.
Livet leker (som de små skulle ha sagt)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0