Jag längtar till Gran Canaria!


Å herre guud vilket skitväder det har varit idag! Regn, slask, snöglopp, halka, smuts... Blää! Antingen ska det vara vinter med snö och så där 10 minusgrader eller så ska det vara sommar som på Gran Canaria. Jag vet... det är inte särskilt exotiskt med Gran Canaria men jag gillar den ön. Den har allt som jag är i behov av under vår mörka årstid. Jag längtar dit. NU!








Jag och min familj har varit till kanarieöarna 7-8 gånger vid det här laget. Sista resan var vi tillsammans med min mamma, pappa, bror och hans sambo och deras två döttrar, sammanlagt 10 st Isakssons/Norbergs mellan 5 och 67 år. Vi hade jätte, jätte kul. Vi solade, badade, åt och drack en massa gott, bjöd på hemgjorda middagar hemma hos varandra, vi spelade kort, promenerade, fotade, shoppade, dök, deltog (och vann) i musiktävlingar mm. Det känns fantastiskt, underbart att ha fått göra den resan tillsammans. Vem vet om och när vi eventuellt kan göra en sådan resa tillsammans igen?


Ett av de minnen jag plockar fram när snögloppet piskar mig i ansiktet på väg till bussen kl. 07.00 på morgonen är när jag promenerar längs strandpromenaden från Bahia Feliz mot San Augustin, turkosblått vatten, vita stränder, branta stenklippor, vita kaklade hus med blå dörrar, fiskebåtar, doften av tång... jag och världen. Med mig på dessa dagliga promenader hade jag alltid min Mp3-spelare. När jag lyssnar på den resans favoritlåt är jag tillbaka... Viva Espana!


Buenos noches amigos!

Kommentarer
Postat av: mor och far

Det är klart att vi ska göra om denna resa en gång till, men då far vi någon annan stans.Vi gör bara ett uppehåll nästa år, då vi har annat för oss. vi syns på Lördag då vi ska till Byske och äta JULMIDDAG.



kram mor

2008-12-05 @ 15:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0