Juldagsfrid

Tack mamma och pappa för en jättemysig julafton! Vi hann se Kalle Anka med ett glas glögg och godis, vi fick sätta oss till ett mycket vackert dukat bord, vi fick äta oss mer än mätta av allt gott man kan tänka sig från julbordet, vi fick oss en julsnaps; AAlborgs Aqvavit (mycket god), tomten (nr 2) med medhjälpare kom och delade ut julklapparna och alla blev glada över sina paket (om än en liten tjej inte riktigt förstod varför syrran fick TVÅ par skidor och hon bara ett) och till sist (efter den tveksamma tomtekramen) drack vi kaffe och åt efterrätt och barnen lekte med sina nya leksaker. 





Senare på kvällen blev det att bege sig till nästa julsällskap i Bergsviken till Olle och AnnBritt med famlij för lite julklappsutdelning, kvällsgröt och kvällsmacka och en massa trevligt prat (ICA vs COOP t ex). De stora barnen lekte med sina leksaker (läs; satt vid datorerna, chattade/SMS:ade, spelade dataspel) och vi vuxna (övermogna) fick oss en Long John. När dygnet nästan övergick i juldag så lastade vi in våra klappar i bilen som rattades hem av Milla.

Kan en jul bli mycket trevligare?

Jag älskar julen och för mig är den årets höjdpunkt, men jag kan heller inte låta bli att tänka på de familjer där julen blir ett nödvändigt ont, något som måste gås igenom, fast man helst vill slippa... De som får uppleva osämja, missbruk, misshandel.. de som inte har råd med julklappar eller knappt julmat till sina barn... de som har mist någon nära, som borde ha varit med... Tankar kring dessa barn och familjer finns alltid med mig under julen... antar att det finns många som nu vaknar upp och känner att julen blev precis det helvete de hade väntat sig och att de är glada för att det är över, tyvärr så är det fler juldagar kvar och bara några dagar kvar till nyårsafton...

Idag ska jag bara mysa i min nya pyjamas, läsa en ny deckare (tack mamma och pappa) och tända ljus. Kylen är full av mat. Jag har en underbar familj omkring mig som jag älskar. Vi är friska! Jag är världens lyckligaste!

Många tankar och kramar till er alla som har det svårt just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0