Vita vinterland

Vi har nyligen konstaterat att det är bra länge sedan vi hade så mycket snö i december. Det har varit så vitt och fint överallt med utegranar och hysteriskt lysande amerikatomtar och renar. Nu är det dessvärre bara en slabbig, grådaskig mask- och hundkissörja kvar av det vita och fluffiga. Det har nämligen regnat i ett par dagar nu, ett kallt, läbbigt, ruggigt decemberregn. Fy för den lede! Snälla tomten, ge oss en vit jul!

Hur som helst så har dagen idag varit lång och innehållsrik med allt från bussresande med 15 jullängtande och utflyktssugna 7-åringars museibesök till julfest med "familjen Larsson-lek" (julbordsvarianten) och fika för 45 halvhysteriska skolbarn. Efter skoldagens slut var det så dags för den årliga utvärderingen som i år blev klar någon gång strax innan halv 6... Men HALLELUJA nu har fröken mentalt jullov! Två dagar kvar med bara en massa kalenderöppningar, julfimer, långdans och bingospel med godisvinster i form av chockrosa skumtomtar... YIPPIE!




Jag hoppas och tror att jag kommer att kunna ta mig tid till att måla lite under mitt lov.

Den här lilla akvarellen gjorde jag i fjol i ett försök att måla snabbt, utan alltför många detaljer med allt för mycket färg. Jag blev rätt nöjd faktiskt. Kul att inte alltid vara så himla petig.

Tänk om julen kunde få bli lika vit...




Nu ska jag äta choklad och se "Bonde söker fru", dubbel YIPPIE!

Kommentarer
Postat av: kerstin(mor)

Det var den allra finaste akvarell du nånsin gjort ,oj så levande den var . kram mor

2008-12-18 @ 08:44:11
Postat av: emma

vilken fin bild! du kan, du kan! :-)

2008-12-18 @ 19:30:39
Postat av: Eva

Man tackar och bockar! Vad gulliga ni är... känner mig manad att producera mera.



Kramar till er båda!

2008-12-19 @ 07:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0