YES MAN - Jim Carrey

Jag, Ulf, Eva och Per har varit på bio och sett YES MAN med Jim Carrey.

Filmen handlar om en kille som alltid sa NEJ till allting, han var med andra ord en riktig torris som aldrig ville vara med på något eller göra något utöver det vanliga. En dag drevs han till att besöka ett YES-möte och han slöt ett "förbund" med ledaren och blev tvungen att säga JA till allting vare sig han ville det eller ej. Hans liv förändrades radikalt, han fick en massa nya vänner, blev befordrad, hade mycket roligare och träffade den stora kärleken, men hans Ja-sägande ställde förstås till det rejält för vår gode vän också...
Filmen har fått ljummet mottagande av filmkritiker och när vi satte oss i biosalongen hade vi inga höga förväntningar på filmen, men vi borde ha lärt oss vid det här laget... De filmer som får dålig kritik brukar passa oss alldeles förträffligt medan de filmer som höjs till skyarna oftast är långa, tunga och svåra att förstå sig på. YES MAN var riktigt rolig och det skrattades rejält mellan bänkraderna både bland gammal och ung, den hade en handling som man hängde med i och den hade ett budskap mitt i all dårskap; våga säga JA till livet, våga vara lite galen du har ju bara ett liv, men lyssna till ditt hjärta (lät som om det var jag som hade skrivit manus!).


Jag håller med; SAY YES TO LIFE!
(...but don´t say yes to everything in life) min kommentar.

Själv jobbar jag på att INTE säga JA till allt... (kul film det skulle bli...) men jag heter å´ andra sidan inte Jim Carrey!

Filmen var som sagt riktigt underhållande. Gå och se den om ni vill bli roade ett tag i byteshetsen, mellandagsreandet och nyårsplanerandet. Vi (filmrecensenter och cineaster Eva & Per, jag & Uffe) ger filmen betyget 4/5 popcorn.




Se film där den är som bäst
- på bio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0