Det är härligt att leva mitt i livet!

Jag har nu vid 45-års ålder tagit det mogna och väl genomtänkta beslutet att börja blogga. Varför? - Säg det! Antar att jag känner att det finns ett och annat som jag skulle kunna dela med mig av till andra. Naturligtvis blir ju en blogg en slags dokumentation och reflektion över livets oändliga saltomortaler och krumbukter. En blogg blir ju också ett slags  excentrisk memoar med den tillfredsställande känslan av att få se sitt liv i text och bild presenterad estetiskt tilltalande på nätet, man blir ju fanken nästintill kändis. Ett är då säkert; Livet är värt att dokumentera, livet är något enormt stort och viktigt (om än man inte inser det i alla stunder...). Om mitt liv är lika intressant för andra att läsa om återstår att se.

Vem är då jag?
- Om jag skulle svara utförligt på detta redan i min första blogg skulle nog både en och annan ledsna efter några rader. En kort-kort presentation skulle nog låta något i stil med; Eva Norberg är en glad, optimistisk, positiv, lätt överviktig mamma, hustru, kompis, lärare och kvinna mitt i livet med en del erfarenheter i bagaget som helt klart påverkat livssynen.


Jag, Joakim och Ulf i soffan hemma hos mamma och pappa ;)

Min familj är det som jag värderar högst i livet. Det är tack vare dem som jag lever och kan sitta här i min vita soffa i vardagsrummet och knattra fram orden på min HP som är så viktiga; JAG ÄLSKAR ER!!! Kärlek kan övervinna allt. Vår kärlek besegrade den leukemi jag drabbades av 1991 då mina barn var 1 och 4 år gamla. Något som jag helt klart kommer att återkomma till i min blogg.

Idag var det så dags för alla fäders egen dag; Farsdag. Grattis pappor! Ni är jätteviktiga! Ta större plats i era barns liv! Våga välja barnen! Min man Ulf har tagit ett stort ansvar och varit en fantastiskt fin förebild för våra barn men också för en massa unga fotbollsspelare, dagbarn i familjen, barnens kompisar, grannars barn... Tack för att du har funnits där.

Min pappa är också helt klart värd ett omnämnande. Han har funnits till för mig under min barndom (vilket nog inte har varit helt lätt alla gånger) då jag växte upp utan min biologiska pappa. PUSS på dig! Du är den bästa pappan!


Nu har jag redan bloggat på tok för mycket och jag börjar t o m bli allt för sentimental... Nu får det räcka för idag, men innan jag slutar måste jag få tänka efter vad denna dag skulle lära mig... Jag tror att "Skaffa dig ett eget liv " skulle passa in... men fråga inte varför, för det kommer jag inte att svara på.

Lev som bäst!
♥ Eva

Kommentarer
Postat av: Linn

Nej men Eva vad roligt att du har hittat till blogg världen, det får mig att känna mig lite närmare er, jag saknar att springa hos er flera gånger i veckan, jag hoppas ni har det bra och tack för allt! Hälsa Ulf! :)

2008-11-13 @ 21:25:08
URL: http://tjorven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0