Jag går på GI!

Vad fanken står nu GI för? Alla slänger sig med det nya modebegreppet; Nej tack, jag GI:ar eller Perfekt GI-mat det här eller något i stil med Pasta? Inte för mig, jag går på GI. Det finns hyllmetrar av GI-kokböcker. Det finns GI-klubbar. Det finns GI-godis på hälsokost. Men vad i hela världen stod nu GI för? Någon som minns? Glupskt intag av glykogeniskt insulin? Garanterad insulinchock? Galen idiotimat?

Hur som helst så har jag ALDRIG i mitt liv ätit så mycket fett som sen jag började med GI! Sjukt mycket fett! I går så mycket så att jag mådde illa; två 90 gr hamburgare stekta i mängder av smör, med massor av ost, dressing och majonäs, kaffe med en stor bit mörk choklad och en näve nötter. Jag har nu "fettat" i fyra veckor och har gått ner ca 3,5 kg.

Fördelar; ruskigt god festmat alla dagar i veckan utan dåligt samvete ( t o m ett eller ett par glas vin när andan faller på), snabblagat (inget ris eller potatis som ska koka i 20 min), kan bjuda hem vänner eller bli bortbjuden utan att någon behöver märka att man bantar (märker bara att köttet och bearnaisen tar slut väldigt fort) dessutom tänker alla; Men GUD vad hon äter, borde inte hon tänka på vikten? (i stället minskar man i omfång sakta men säkert).

Nackdelar; tungt att bära hem allt fett och alla proteiner från COOP var och varannan dag, dyrt (det är dubbelt så dyrt som Viktväktarna och femton gånger så dyrt som svältkurer typ fasta) dessutom är det rätt besvärligt att alltid behöva ha en servett i bakfickan för att torka bort fettet som ständigt blänker på hakan.

Fördelarna överväger dock nackdelarna, dessutom får man ju chans att känna sig klart inne när man säger att man går på GI (hoppas inte någon oinvigd tror att man går på någon ny innedrog). Går man dessutom ner en hel del i vikt blir man föremål för allas intresse (GI; garanterat intressant?).

Dagens visdomsord: Ät medan du kan, i morgon kan det vara förbjudet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0