James Bond


 

James Bond, Agent 007 ...
I går var vi och våra cineastkompisar (egen översättning; Cinema fantaster) Eva och Per och såg på Quantum of Solace, den senaste Agent 007-filmen. Den var klart sevärd, men inte vet jag om det beror på den allt mer avancerade tekniken eller om man medvetet vill manipulera biobesökarnas ögon, men himmel vilka tvära kast mellan scenerna. Biljakt, krasch, gevärseld, ny biljakt, grussprut, omkörning, volt, ny gevärseld, blod... Vem sköt på vem? Kanske jag som inte är perceptuellt riktigt mottaglig för sådana scener?

Daniel Craig då? Visst, supersnygg, manlig, muskulös och supersexig med helt ofantligt medelhavsblå linser (som man bara drunknar i). Men Bond, James Bond varför dricker du öl och inte (shaken but not stird) Martini? Varför hånglar du inte med alla tjusiga tjejer längre (doctor´s orders?) och var har du alla dina Hi-tec prylar som du så elegant plockar fram ur börsen, solglasögonen eller örsnibben och som du sedan avlyssnar, kopierar eller strimlar dina motståndare med? Vad har hänt? Jag saknar den riktige Mr Bond... den mansgrisen...

PS. Jag håller med dig Emma, jag är nog rätt duktig ändå. För att infoga/länka YouTube måste jag "ändra redigerare" (från datorn till mig) och skriva in html-koden själv. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0