P1 Vinterprataren

- För eventuellt nytillkomna lyssnare vill jag bara påminna om att ni lyssnar på P1 och "Vinterprataren", värd är jag Eva Norberg, lagom tjock, glad grundskollärare från Piteå, i mina bästa år.


- Nästa låt framförs av en artist som jag beundrar väldigt mycket. Hennes musik och låttexter betydde oerhört mycket för mig när jag låg på sjukhus långa perioder under 90-talet. Det hände att jag tog ett famntag om min stela följeslagare droppställningen och dansade runt i mitt isoleringsrum av glädje, trots allt elände, till hennes musik. Tyvärr så drabbades hon själv av en svår hjärntumör när hennes barn var små. Hon gick igenom svåra behandlingar och blev frisk men kom aldrig riktigt tillbaka till musiken.


- Jag saknar henne och hennes musik men hon är fortfarande en av mina stora idoler och förebilder.


- Varsågod här kommer hon; MARIE FREDRIKSSON.





- Njut av livet medan du har det och sluta aldrig TRO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0