Mammas mamma

Har varit och sett på en lägenhet med Jocke i eftermiddag. En superfin 2 ½ (förstår inte varför det inte är en 3:a) mitt i stan med en fantastisk bakgård, egen ingång, inglasad balkong och en kvarterslokal på översta våningen med utsikt över hela stan med bastu och dusch. Det hänger nu på "gubben" som skulle titta på lägenheten efter oss...

Har efter det sytt och hängt upp nya julröda gardiner i vardagsrummet; SUPERSNYGGT! Efter det blev det klippning av Josefs rejäla kalufs. Nu är det en frisyr, en tuff en (om ni frågar mig vill säga). Trodde att Milla ville göra ett gästinlägg i min blogg då jag själv har haft fingrarna sysselsatt med en massa annat, men icke... Därför ska jag nu göra ett eget inlägg om min älskade mor;

Min mamma är; glad, tjuvrolig, lite gosigt rund, godhjärtad, impulsiv ("Jag måste få säga det här nu..."), pratglad (talar först och tänker sen, när alla har farit hem), pysslig (har ALLTID så fint hemma), omtänksam (tack för alla fantastiska soppor!), hjälpsam (påminner om saker både en, två och fem gånger), humoristisk (gillar historier med fräcka inslag), matkunnig ("kallskänk" från himlen) och hon har fullständig kontroll över avtalade tider (minns sådant som vi andra inte minns) och som om det inte räckte dessutom en fantastiskt duktig tavelmålare. Behöver jag säga att jag är jättestolt över henne, min mamma?


Kommer du ihåg att du lovade mig att du skulle ha en utställning någon gång?
Fortsätt vara samma, gamla, fina mamma som du alltid har varit
så kanske du får vara med i min blogg fler gånger.


Puss på dig mamsen!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Klockan är 9,30 har just tagit mina vitaminer, och en kopp yoghurt sätter mej ner framför datorn, får upp sidan med bloggen (EVAS) och läser så obarmkusligt sanna ord om mej, kan inte beskrivas på bättre sätt, med på följd att tårarna rinner ner i yoghurten och jag dricker lätt yoghurt i stället för 3% ig fil.Med gråten så lättade jag i vikt så det gick jämt opp. DU är bara bäst.



KRAM MOR

2008-11-26 @ 21:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0