Bränn inte ut dig!

- Kom ihåg att för att bränna ut sig måste man ha brunnit, och du brinner för så mycket!
- Bränn inte ut dig! Du är värdefull och verksamheten behöver dig!

Att säga, att detta är ord som värmer, kanske blir fel, men jag känner att jag är glad att jag har en chef som är så lyhörd och empatisk, som kan "läsa av mig" och uttrycka det så fint. TACK för att du är den du är Gitte! Du är också värdefull!


- Jag vet!
När jag gör något så gör jag det i maxpuls med maximal belastning och för det mesta i maxfart. Det är inte klokt! Och det gör mig inte till en bättre människa... Det gör mig bara till en streber som min mamma brukar uttrycka det. Jag måste börja tänka nytt, tänka på mig, redan idag.

Borde måla mer. Borde läsa mer. Borde promenera mer. Borde se film mer... Det skulle leda till att jag någon gång skulle känna vilopuls med minimibelastning i knapp styrfart... (Men då skulle jag väl bergis somna).

Det fanns en tid (för så så där en, två år sen) då jag producerade en hel del akvarellalster och det var riktigt kul (men var jag verkligen lugnare då?). Blev som ett slags begär. Kanske man ska ta ett återfall?



Känner mig rätt nöjd med bilden (om jag får säga det själv?). Undrar var alla mina färger och block har hamnat i vår flytt? Kanske jag hittar dem när jag leter efter julgrejerna?

Ha en riktigt skön vinterdag!
Å om än det är kallt (och julen snart är här)... bränn inte ut dig... du är värdefull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0