Fyra stycken 7:or kräver respekt!

Jag har fått en hel del nya hobbies sista tiden; sudoku, mörk choklad och blogga. Men det intresse som kanske har varit mest fruktsamt och givande är travandet på V75. Det är så himla spännande och kul. Jag kunde tidigare ingenting om vare sig kuskar eller kusar men jag har lärt mig lite under resans gång. Kihlström, Goop, Jansson, Adielsson, Kontio och Sigrid Ås, Flying Herkules, Abbe Palema och Fakse är nya namn som blivit bekanta. Min älskade 87-årige svärfar Arne, som är min bästa travkompis, lägger ner sin själ och sitt hjärta på travet. Han börjar sina grundliga studier redan på tisdagen när Piteå-Tidningens travtips bifogas sportbilagan, sedan tittar han på TV:s och text-TV:s travtips. På fredag slutligen är hans tips klart och grunden är lagd för mig. Hur gör jag då? Matematiker som jag är så grundar jag mina lopp på statistik. Jag sitter i en eller ett par timmar och summerar alla tillgängliga tips och till sist gör jag ett överslag som sedan läggs till svärfars grundtips. Enkelt? Nej, men rätt vinstgivande. De sista två åren har jag och svärfar gått i vinst (om än liten) och sedan jul har vi haft fyra stycken 7:or, det ni! Fodrar respekt!

I helgen har jag fått förtroendet att "trava" för Kappa och det känns ärofyllt. Hoppas på vinst!

Dagens visdom; Det är aldrig för sent att lära något nytt!

Gnägg, gnägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0