Vad göra?

- Men heej! Hur har ni det? (Huvudet på sned, sorgsen min, barnspråksröst)
- Jo tack, bara bra!
- Lägenheten då? Hur känns det? (Huvudet på sned, tycka-synd-om röst)
- Vi trivs så otroligt bra! Vi har inte ångrat flytten en enda gång. Det här var verkligen det rätta för oss.
- Men vad gööör ni hela dagarna? Ja menar vad gööör man i en lägenhet??? (Staaackars-dig-röst)
- Jaa du vad gör man?... det har jag inte riktigt tänkt på.
- Förstår att det är en omställning, finns ju alltid andra hus att köpa om man ångrar sig, pengar är ju inte allt... (Huvudet rakt, vad-var det ja-sa-min, besser-wisser-röst).

Men herreguud! VAD GÖR MAN I EN LÄGENHET!!! Ni skulle inte tro det om jag berättade det för er... Men eftersom så många har frågat, under det halvår som vi nu har bott i lägenheten, så väljer jag att komma ut med det, om än det känns svårt;...

- Vi sover, äter, duschar, ser TV, gör våra toalettbestyr, bakar, motionscyklar, lyssnar på radio, läser någon tidning eller bok och träffar goda vänner (nödvändigtvis inte allt på samma gång). Tro det eller ej men det händer också att vi städar och diskar (för hand eller i maskin) och vi både dricker kaffe och grillar på vår balkong under de varmare årstiderna. VISST ÄR DET MÄRKLIGT! Ni förstår att det är svårt att tala om detta när som helst i alla möjliga sammanhang, men det känns nu som en lättnad att ha berättat det. Jag hoppas att ni har förståelse för vår situation och respekterar att vi nu inte vill och orkar prata mer om detta, utan kan lämna det till historien. Livet måste ju gå vidare trots allt.


Tack för er omtanke!
Vi ska göra det bästa av situationen!

Nu ska vi på fest hos kompisar som har ett stort och fint hus (än så länge)!
Det blir superkul!

Ha en trevlig lördagkväll (var och hur ni än bor)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0