Fredagsmys



Jag slutade hyfsat tidigt idag och for hem och storstädade... luktade citronsåpa (prova den!) ända ut i hissen när Ulf kom hem (å´ andra sidan luktar ju det mesta bättre än Kappa...). Nu har han "påsklov" igen... har det sådär var 14:e dag... BITTER? Jag? Näärå, jag har ju mitt årliga påsklov om en knapp vecka, det räcker gott och väl. När man blir pensionär får man vila...
www.cederroths.se

Jag har förresten beställt skor av en försäljare på skolan... TVÅ par skor. Ett par sköna "slippers" i rött att ha på skolan och ett par lite fränare och fräschare "finskor" i vitt. De kommer med "express" nästa vecka. Nu kan våren få komma... jag är rustad!

   


Vill till sist visa min fina, fina helgpresent från en av mina fantastiskt fina elever. Påsen stod på katedern när jag kom in i klassrummet med pojkens hand i min...

     
Klicka för att se innehållet i den hemliga asken...

En liten hjärtaballong med mitt namn på, en massa pärlor, flera stjärnljus, en tjuga (som jag absolut inte fick lämna tillbaka, som ska få gå till en del av det godis jag ska köpa på skärtorsdagen...). Allt i en box som de små händerna har klippt ut, målat och med bästa förmåga tejpat ihop till en låda... Vilken kärleksförklaring till fröken!

Vem behöver "påsklov" var 14:e dag? Ja inte då jag i alla fall...

Ha en bra helg!
Det ska jag...


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så fina ungar du har i klassen! Jag är så glad åt att få vara hos er ibland och "smaka på" atmosfären bland barnen.

Ha det gott!

2009-04-03 @ 23:22:25
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0