Milla, Linn, Ben & Jerry

Millas kompis, sedan barnsben, Linn har lämnat huvudstaden för ett besök i hemstaden Piteå, till Millas stora glädje. Det ska skvallras, berättas, chattas och fnissas hela natten kan jag tro... och det är bara kul då gubben lika jobbar natt (kanske de kommer att lägga sig samtidigt vid 06.00 i morgonbitti...).


I vintras lovade jag att varje gång Linn kommer och hälsar på så ska de få Ben & Jerry... en liten burk med supergod och superdyr glass, i fall ni inte visste det sedan förr. Så i kväll blir det tandorikött, ris och sallad med kladdkaka, grädde och fruktsallad till efterrätt... och så då Ben & Jerry förstås till efterefterrätt.

http://www.publicpress.org/




 


Tänk om man hade varit sådär 19-20 och hade kunnat ligga och fnissa hela natten med en kompis och med glass och godis... Fast egentligen behöver man ju inte vara 19-20 för det... man kan faktiskt vara 45-46, och man kan fnissa på hoteFilnamn: j0431655.jpg Nyckelord: barn, flickor, fotografier ... Filstorlek: 197 kBll, på en middag eller i husvagn också... Faktiskt så känner jag mig inte mer än 20 ibland... särskilt när jag träffar någon av mina "gamla" kompisar. Jag tror att det bara är kroppen som blir äldre, inte själen. Kroppen visar det med att "rynka" ihop sig, klarar inte av att stå emot gravitationen, bildar pigmentfläckar och åderbråck, hälsporrar... själen, som inte syns, kan alltså inte drabbas av dessa synliga ålderstecken. Den blir bara mer rutinerad med åren...
Filnamn: j0354521.gif Nyckelord: hemelektronik, hörlurar, hushåll ... Filstorlek: 7 kB
Nu ska jag (och) min själ vara uppe jättelänge och se eFilnamn: j0234740.gif Nyckelord: äta middag, mat, popcorn ... Filstorlek: 9 kBn himla massa avsnitt av Filnamn: j0312258.wmf Nyckelord: antenner, elektronik, människor ... Filstorlek: 7 kB"Möte med det okända" och "Parlamentet" på TV4 Anytime på datorn, liggandes i sängen, med hörproppar i öronen och (lätt-)glass och popcorn i munnen (och i sängen)... Det skulle jag ha gjort om jag var sådär 20... Så det så!   
 
Ha en bra kväll och glöm inte att själen inte kan åldras... bara kroppen!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Du har så rätt! det är ju därför man får en smärre chock varje gång man ser sig i spegeln... och verkligen SER.

2009-04-15 @ 12:05:51
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

Du har så rätt... men vet du vad som borde hjälpa?

- Solglasögon! Jag ska köpa mig ett par ordentliga med filter mot både UV och spegelbilder... det ska jag.



Ha det som bäst i vårsolen!

2009-04-15 @ 15:13:37
Postat av: Linn

Tack för allt igår & idag, det var mysigt :) ´kommer förbi och äter glassen nån annan dag :)

2009-04-15 @ 21:47:45
Postat av: Eva själv

Du är alltid välkommen till oss Linn!

Kram!

2009-04-15 @ 23:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0