Påsklov!

Filnamn: j0192157.wmf Nyckelord: djur, fåglar, fjäderfän ... Filstorlek: 29 kB 
Filnamn: j0410639.wmf Nyckelord: ägg, blommor, djur ... Filstorlek: 57 kB
... och det känns ljuvligt!
  Vi har ätit en god middag bestående av kyckling och zuccini, pasta och grekisk sallad med citronolivolja och ett glas rött, allt till tända ljus... i vår påskstädade lägenhet. Det "kostade" rejält många kalorier av dagens ranson, men det var det fanken värt...

  
Filnamn: j0436394.png Nyckelord: ägg, beskurna bilder, beskurna foton ... Filstorlek: 38 kB      Filnamn: j0436395.png Nyckelord: ägg, beskurna bilder, beskurna foton ... Filstorlek: 36 kB 
(Klicka för att se större bilder på vårt nya skåp...)

I kväll blir det att slöa framför TV:n tillsammans med 3/4 av familjen Norberg. Medan TV:n visar "vansinnes-TV" i form av "Hjälp, jag är med i en japansk show" så går jag omkring och fotar till bloggen... MYCKET mer underhållande. Kanske jag hinner med att sticka några varv också... för jag har tänkt vara vaken RIKTIGT länge... om jag orkar, vill säga.

Filnamn: j0290675.wmf Nyckelord: festliga tillfällen, fladdermöss, flyga ... Filstorlek: 18 kB    
Filnamn: j0436182.png Nyckelord: ägg, beskurna bilder, beskurna foton ... Filstorlek: 36 kB
Ha en helt underbar påsk kära vänner!

Å´grattis alla som fyller år idag...
det lär vara den dag som allra flest människor fyller år på!   

Kram från mig!

Kommentarer
Postat av: mor

GLAD PÅSK, så fint du har fått det, och dubbelt opp när man sätter värde på det man har.Du ska passa dej noga ,så att du inte får byta arbete,när dom ser dej på Blåkulla så blir du nog kvar där som bästa representant, för käringar.Ha det mys i helgen och kram, mor och far.

2009-04-10 @ 08:42:53
Postat av: Eva själv

GLAD PÅSK själv min lilla "påskkärringmamma" (eller kanske "hönsmamma" passar bättre). Jag som trodde att du och "påsktuppen" hade farit till Unbyn... men det är ju inte så bra väder.

Påskpussar!

2009-04-10 @ 09:06:01
Postat av: Gunilla

Så fin du är med rosor på kinderna! Var alla ungarna också påskgummor?

Ha en bra påsk! önskar världens snorigaste Gunilla.

2009-04-10 @ 16:51:43
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

Nej du, det var faktiskt bara jag som var utklädd... eleverna tar nog igen det under helgen! Vad skönt att du har ledigt nu när du är snorig... ibland är det bara vila som hjälper.

Ha det så bra du kan i påsk!

2009-04-10 @ 18:47:29
Postat av: Anonym

Va´fint det blev med nya hyllan. Carpe diem blev verkligen pricken över i:et. Kompleterat med hyllan från IKEA som är på gång har ni det riktigt "stylat". Kul med något nytt. Vilken söt kärring föresten! Har hon startat till blåkulla än? Hörde föresten följande komentar ang. övergångsåldern: det är inte hönan det är fel på, det är bäst före datumet på äggen som har gått ut. Så sant så!! Önskar en Glad Påsk till er alla! Unna dig någon godis i alla fall, det är du värd! Eva och Per.

2009-04-10 @ 19:08:54
Postat av: Eva själv

Hej kära vänner! Bäst-före-datum? Jag är inte säker på att jag ens har några ägg... Jag är med andra ord ingen bra värphöna, men däremot är jag nog en riktig "hönsmamma" och "kackla" är jag också riktigt bra på. Godis klarar jag mig utan... men Estrella popcorn och Remi måste jag bara ha.

Påskkramar till er båda! (Tuppen hälsar)

2009-04-10 @ 19:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0