Sjukt ideal

Filnamn: j0078739.wmf Nyckelord: depression, dysterhet, gester ... Filstorlek: 2 kB Tillhandahålls av: A Bit Better Corporation Filnamn: j0438796.jpg Nyckelord: affärskoncept, balansera, ekonomi ... Filstorlek: 227 kB Tillhandahålls av: Fotolia.com
Jag fick i morse ett mail från min kompis Eva...

... ett mail vars bilder har etsat sig fast på min näthinna. Helt plötsligt så blev det inte riktigt lika viktigt att kolla antal steg  och kaloriförbrukning på stegräknaren... Helt plötsligt så kändes det som om jag var helt OK med mina kurvor och extra kilon... Helt plötsligt så skämdes man...

Jag vet... övervikt är inte bra för hälsan, men ett allt för hårt bantande kan gå överstyr och kan ge den mest djävulska sjukdomen i form av anorexi/bulimi, en  livshotande sjukdom utan medicinska botemedel...Filnamn: j0438709.jpg Nyckelord: äta, äter, banta ... Filstorlek: 544 kB Tillhandahålls av: Fotolia.com

Med andra ord... det gör inget att min viktminskning går lite sakta just nu, det får ta tid och målet är inte att bli smal utan att bli hälsosam full av vitaminer och mineraler, utan värk i fötter, rygg och axlar med ett BMI som är bra för kärl och hjärta och ett blodsocker som ligger på en hälsosam nivå, det målet ska jag nå och jag ska må bra av det.


Den som vill och vågar klickar för större bilder!

         

Mina tankar går till alla ungdomar som brottas mot tidens ideal och deras maktlösa föräldrar...
Var rädd om er och varandra!
Filnamn: j0215553.wmf Nyckelord: glober, jorden, metaforer ... Filstorlek: 52 kB

Denna kvinna går världen över. Var vänlig och sänd henne vidare, så hon kan nå sin destination. Be en bön för alla dem som har drabbats av denna förfärliga sjukdom. Hon går världen runt via e-mail - Sänd henne videre så hon kan komma fram. 
  

Tack för ditt tänkvärda mail Eva!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Fruktansvärt. Fullkomligt vidrigt. Man vill bara gråta...

2009-04-15 @ 22:32:37
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: mor

Du är allra vackrast nu,idag och imorgon och för evigt. Kram mor och far.

2009-04-16 @ 08:30:53
Postat av: Eva själv

Visst Gunilla är det fruktansvärt att se dessa enormt utmärglade flickor som när de tittar sig i spegeln tycker att de är tjocka och inte bra nog... Man måste tänka sig för när man pratar bantning och utseende med "små öron" omkring sig. Man måste dessutom se till att stärka de små livens självförtroende medans tid är...



Kram

2009-04-16 @ 08:43:43
Postat av: Eva själv

Tack mamma och pappa! Hur är det man säger... "Skönheten kommer inifrån" eller "Skönheten sitter i betraktarens ögon"... Vilket som, jag mår då så himla bra och jag är frisk, och det är viktigast av allt!



Älskar er!

2009-04-16 @ 08:46:25
Postat av: LindaU

Men jösses, kan det verkligen vara sant??? Dom är ju osannolikt magra, särskilt med tanke på att kameran "lägger på" 6-8 kilo! Bilder av detta slag sätter sannerligen lite perspektiv på sådant som vikt och utseende. Viktigast är att man "har hälsan" (citat: mormor)så man orkar ta sig an livet och njuta av det och det har knappast undernärda människor. Man blir ledsen av att se eländet. Men du Eva verkar vara på topp just nu, det glädjer mig! Kramers!

2009-04-17 @ 16:46:41
Postat av: Eva själv

Hej Linda! Du har så rätt... man behöver "lite att ta av" om det blir sämre tider och det har jag allt om än jag är i ovanligt bra form just nu. Har hört att du har varit uppe i de nordligare breddgraderna under påsken. Hoppas att ni hade det bra! Jag hoppas också att allt är bra med dig! Jag ringer dig någon kväll här framöver.

Pussar och kramar från mig!

2009-04-18 @ 08:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0