Mystiskt märkliga musikgeniet Michael

Michael Jackson -


en legend med en otalig mängd mystiska och märkliga händelser i sitt register,
likfullt ett geni när det gäller låtskrivande, dans och musik, en av modern tids störste.


http://strana.az/uploads/mj/MJBAD.jpg

Ett av mina första minnen av stjärnan var när jag och min kompis Maria var till den grekiska ön Kos i början på 80-talet och hans låt "Thriller" spelades överallt... på barer, i bussar, vid poolen och förstås på diskon. Vilka minnen... min kompis blev kär i en grek och själv reste jag med båt till ön Patmos.


Första gången jag såg "Earthsong" på video grät jag. Vilken otroligt stark berättelse som Michael förmedlar med en olidlig smärta och inlevelse i sin sång...
Han har rätt... vad gör vi med vår värld?

Michael Jackson - "Earthsong"

Michael ska nu ge en avskedskonsert (världsturne´) med början i London och fansen hyperventilerar redan innan...
Undrar om han gör det för pengarnas skull...?
Undrar om hans hudfärg verkligen förändrades av sig själv...? ("It doesn´t matter if you´re black or white"... jaså?).
Undrar om hans barndom var så eländig som det sägs, eller värre?
Undrar hur hans egna barn har det bakom sina masker och nätskynken? Vad gör deras mamma?
Hur kan Michael få vårdnaden om sina barn efter alla pedofilanklagelser?
Undrar just om han är nöjd med sina skönhetsoperationer? Känns verkligen (pinocchio-)näsan rätt? Han borde ju kunna beställa en ny... rent ekonomiskt, tänker jag.


Man kan i alla fall konstatera att han är en mycket speciell (offentlig) man, med ett mycket speciellt (offentligt) liv som faktiskt har rätt att vara den han är och få göra det han vill... om än vissa saker är rätt så svåra att förstå...


http//www.internetstart.se/bildgalleri/index.asp

Hur som helst så är och förblir Michael en av de största.


http://www.topnews.in/light/files/michael-jackson.jpg

- Hoppas att det du har kvar av livet blir bättre än de 50 år du hittills fått uppleva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0