Valborg


 - Valborg är här!


Tänd miljoners majbrasor och våreldar runt om i vårt avlånga land som en hyllning till våren! Däremot kan jag meddela eventuella skeptiker att alla häxor faktiskt redan har nått sin slutdestination Blåkulla och INGEN behöver smälla smFilnamn: j0237409.wmf Nyckelord: festliga tillfällen, flammor, fyrverkerier ... Filstorlek: 12 kBällare för att hålla dem borta. Kom ihåg det! Miljön, hundar, hundägare, småbarnsföräldrar, fönsterputsare, tinnitustanter och -farbröder, inkontinenta liksom gatusopare mår skitdåligt av smällare, som dessutom kostar en massa pengar, bara för att gå upp i rök. Blääh! 

 Filnamn: BD07159_.wmf Nyckelord: affärskvinna, affärskvinnor, affärsman ... Filstorlek: 57 kB
1:a maj är demonstrationernas och plakatens dag liksom motorcyklarnas. Demonstrerat har jag gjort på den tiden då det begav sig och tåget långt och stolt ringlade sig genom kommunens gator, men motorcykel har jag aldrig åkt. Jag tror att jag en gång gick bredvid ett plakat med texten: 6-TIMMARS ARBETSDAG! Undrar hur det skulle bli för lärare?.. 6-TIMMARS ARBETE OCH 4 TIMMARS "FÖRTROENDETID" VARJE DAG!..




Ella - Sköna maj


Jag kommer att befinna mig i Skellefteå på campingen med några kompisar i helgen, men jag tar nog datorn med mig för en eller ett par inlägg från Västerbotten och dessutom väntar ATG på en inloggning från mig.

Filnamn: j0231313.wmf Nyckelord: äta middag, fritid, fritidssysselsättningar ... Filstorlek: 54 kB   Filnamn: j0213493.gif Nyckelord: brännande, campa, eldar ... Filstorlek: 12 kB 

Grilla många korvar, dricka några öl, njut av vädret, sjung och skratta för VÅREN är här!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Förra året var vi på Svartuddens majbrasa - som aldrig tog eld! Jeepdunk med bensin = ändå ingen brasa! Vi ger dem en ny chans i år. Jag håller verkligen med dig om det där med smällare, så oerhört onödigt!

ATG = IKEA??

Ha det gott!

2009-04-29 @ 19:40:59
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

På Svartuddens majbrasa har jag varit i min sköna ungdom, med andra ord för ett par år sedan. ATG = V75 (men om vinsten infinner sig blir den matematiska formeln; ATG = IKEA eller varför inte ATG = SAS? :)

Ha det som bäst!

2009-04-29 @ 21:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0