Volvos satsning

Filnamn: j0432153.wmf Nyckelord: bilar, fordon, polis ... Filstorlek: 108 kB Jag är en stolt Volvoägare sedan ganska många år, och inte bara jag utan så gott som hela min släkt. Självklart ska man handla svenskt, det ska vara robust och rustikt, det ska vara säkert och tryggt och dessutom ska det vara med stil... VOLVO såklart! Ett svenskt signum, en svensk stolthet, ett svenskt flaggskepp, en svensk tiger...

Nu är det så att det svenska flaggskeppet har fått slagsida och den svenska tigern har visat en av sina sämre sidor... Jag känner mig förvirrad och mitt VOLVO-hjärta slFilnamn: j0432095.wmf Nyckelord: Dalahäst, hästar, leksaker ... Filstorlek: 25 kBår i otakt, vart är vi på väg? 
   
Först så varslar VOLVO-ledningen sådär 6 000 anställda i Sverige och det må ju vara hänt (sånt händer ju hela tiden...) men sedan rusar ledningen iväg och köper två stycken Falcon 7X för sådär 425 miljoner kronor styck. Dessa två nya kan nu läggas till de två Falcon 7X som köptes av företaget 2007. Hur f-n tänker Filnamn: j0432835.jpg Nyckelord: fotografier, mat, smällkarameller ... Filstorlek: 604 kBman? Jag skäms...!   

Falcon 7X är tillverkade av franska Dassault och tillhör de mest exklusiva affärsflygplanen på marknaden. Planet kan ta 12 passagerare och flyga över 11 000 kilometer non-stop, tillexempel Paris-Los Angeles. Perfekt kan det tyckas när cheferna ska resa iväg på sina tjänsteresor och representationsresor runt om i världen.

Klicka för större bild!
  Filnamn: j0432101.wmf Nyckelord: älg, älgkorsning, djur ... Filstorlek: 4 kB
http://www.aerospace-technology.com

Finns det då ingen som har kunnat tänka något lite längre bland toppcheferna i Volvos ledning? Vanliga flyg är helt UTE! De slukar bränsle och  förstör vår miljö (sägs det i alla fall bland miljövänner och Green-Peaceare). Om man hade varit lite förutseende så hade man beställt ett lyxplan med Filnamn: j0437625.png Nyckelord: återvinning, återvinningssymboler, beskurna bilder ... Filstorlek: 62 kBkatalysator, komposteringsmöjligheter och uppladdningsbara batterier gjord av återvunnen plåt så hade man fått EU-bidrag. Detta bidrag hade sedan kunnat läggas på en eller ett par lyxyatcher av det större slaget och hipsvips så hade man kunnat resa flott värre både i luften och till havs. 
Näe, skärpning VOLVO, ska ni satsa så tänk lite mer långsiktigt, gör det klimatsmart och få EU-bidrag. Sedan tycker jag att ni bör fundera över om ni inte ska varsla ännu fler anställda för då kanske ni så småningom kan "nystarta" i glesbygden och få starta-eget-bidrag och lokaliseringsstöd, dessa stödpengar kan "investeras" i nya spännande ("miljö-")projekt... 

Mitt råd till svenska folket är; Köp VOLVO, det är varken tråkigt eller vardagligt att äga en sådan bil... det är tvärtom riktigt COOLT! Man vet aldrig vad somFilnamn: j0432121.wmf Nyckelord: emblem, kronor, nationalemblem ... Filstorlek: 30 kB kommer att hända...


    
    VOLVO - För folk i tid och otid!



(Tilläggas bör att Volvoledningen funderar på att häva köpet på de två sista planen men riskerar då att förlora sin förskottsinbetalning på 70 miljoner; en sådär 150 årsantälldas löner.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0