Ful vid skolstarten



Filnamn: j0439555.jpg Nyckelord: blyertspennor, färgglad, iStockphoto ... Filstorlek: 479 kB Tillhandahålls av: iStockphoto.com
I kväll har vi haft fest på Bergsviksskolan, en skolstartsfest!  Alla elever, deras föräldrar och syskon och så förstås vi i personalen har sjungit, fikat och umgåtts både utomhus och inne i klassrummen för att fira att skolan äntligen ska starta. I min klass fnissades det en hel del, dels beroende på en mycket söt, ny tjej vidFilnamn: j0439367.jpg Nyckelord: barn, iStockphoto, kul ... Filstorlek: 519 kB Tillhandahålls av: iStockphoto.com namn Isabella som har flyttat från  USA och Arjeplog till Piteå för att börja i vår klass, dels beroende på ett fel i veckobrevet som jag delat ut där en bild dolde halva texten med reslutatet ... "Men nu är jag ful  (läs; Men nu är jag full av energi...)". Undrar hur reaktionen hade blivit om bilden hade hamnat lite längre till höger och texten hade blivit; "Men nu är jag full..."? 

Jag upplevde skolglädje, förväntan, nyfikenhet, glädje och arbetslust i mitt klassrum, precis den stämning jag hade hoppats på. Kändes dessutom härligt att för första gången få möta samma klass, samma föräldrar och dessutom i samma klassrum...

Filnamn: j0382613.jpg Nyckelord: affärer, anteckningar, bläckpennor ... Filstorlek: 141 kB

- NÄÄ NU KÖR VI KLASS 2A, VÄRLDENS BÄSTA 2:A!

Kramar från fröken!  

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag måste ju komma och hälsa på er! Hälsa från mig så länge.

Ska ni klassblogga i år också?

2009-08-21 @ 19:19:12
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

Det är klart att du måste komma och hälsa på! Vi har en ny tjej i klassen som kommer från USA (och Arjeplog) så det blir en hel del engelska nu om än hon är jätteduktig på svenska också. Visst ska vi blogga också, kanske en del på engelska, vem vet?

Du är så välkommen kompis!

Kram från fröken och 2A!

2009-08-21 @ 21:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0