Helg i Boviken


Vi har sedan torsdag befunnit oss i Boviken, Skellefteås fina havsbad och camping, tillsammans med Eva och Per. Torsdagen bjöd på fantastiskt bad-, sol och mysväder medan fredag och lördag bjöd på fantastiskt shopparväder. Lördagkväll var det "Sommarpub" på campingen för campinggäster, stugägare och andra "pubsugna" västerbottningar. Det bjöds på trubadur- och allsång. "Allsång på campen" körde med samma upplägg som föregångaren "Allsång på Skansen" och mikrofonen gick runt bland borden.


Klicka för större bilder! 

"Piteborna" höll ställningarna och sjöng (både med och utan mikrofon), klappade takten och applåderade mer än de övriga hundratalet västerbottningarna sammantaget. Jag sjöng till och med ensam några verser ur Gessles "Gå och fiska" i mikrofonen och ut i pubens rejäla högtalarsystem... Ville nästan inte sluta när jag väl kommit i gång men allsångsledaren (campingvärden) tog av mig mikrofonen efter ett tag... (tyckte väl att det lät hemskt... ELLER så var jag för seriös och det roar ingen...).



Gå och fiska
- Per Gessle/Allsång på Skansen


Vi har shoppat, spelat (mini-)boule (Per vann), druckit vin/öl, grillat korv, solat, badat, spelat triangelspelet (Eva vann), surrat, promenerat och tittat på stugor, fotograferat, vilat, ätit glass och crunches (Uffe så klart!)... kort sagt så har det varit en toppenhelg igen... Men vad kan man förvänta sig med så himla trevligt ressällskap? Nu ser vi fram emot helgen när vi tillsammans ska till Vännäs med Pelle och Anki och ett par till för att lära Bergstedts något litet om campinglivet (de har tur som får lära av proffsen) och för att gå på Nolia.



- Häjn va en lange dag... men hä va skönt å vila!
- Äkta vänskap är att vara ärlig, och jag är ärlig när jag säger att jag vill vinna...


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0