Hur blev det?

Så här såg det ut för drygt två månader sedan.
Vilka förväntningar inför sommarlovet!... Hur blev det då?



Filnamn: j0437469.wmf Nyckelord: bär, djur, fjärilar ... Filstorlek: 13 kB 

Härmed lovar jag att jag under detta sommarlov ska:

Röra mig varje dag (konstigt vore det väl annars...)    
- Nja...

Läsa böcker minst 20 minuter varje dag (gärna mer...)
- Nja... kanske per vecka...

Äta gott och nyttigt (och inte så förtvivlat mycket...)
- Nja... gott men inte alltid nyttigt...


Dricka mycket
(Filnamn: j0437483.wmf Nyckelord: blommig, blommor, djur ... Filstorlek: 15 kBmest vatten och min nya favorit antioxidantbomben granatäpplejuice)
- Nja... inte vatten...

Lära mig koka nya soppor (älskar mammas soppor men vill kunna göra egna) 
- Nej, nej... 

Inte tänka på skolan förrän i augusti (fast än jag vill...)
- Ja faktiskt... det har jag inte gjort (mer än ett par, tre gånger kanske)...


Fotografera mera
(krypa, kräla och zooma)
- Ja det har jag... mestadels utomhus...


Lära mig något nytt på datorn eller bloggen
(behöver lite utmaningar)
- Ja... lite i alla fall...


Sola med förstånd
(eftersom jag har 345 födelsmärken)
- Nja... man har passat på när solen har visat sig...


Vårda mina fötter
(som gör så ooont, och som har knölar och bulor här och där)
- Nja... flipflops är inte riktigt fotvänliga... men barfota är bra...


Skratta mera
(ökar förbränningen och så lever man ju längre...)
- Ja, men helt säkert...

Njuta av livet och fånga stunden (det brukar vara min styrka i alla sammanhang...)
- Det har jag baske mig försökt... som vanligt!


       Filnamn: j0330879.wmf Nyckelord: fritid, hushåll, koppla av ... Filstorlek: 44 kB  Filnamn: j0283720.gif Nyckelord: accessoarer, solbrillor, solglasögon ... Filstorlek: 19 kB             
Nu är sommarlovet över men med facit i hand så har jag gjort mycket annat spännande än det jag hade föresatt mig... Det har blivit en hel del resande, fester och besök som jag inte hade räknat med å´ det är kul! 

Vad som också känns kul är att skolan nu också är i gång...
HÖSTEN ÄR HÄR!

Kram! 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Bra facit över en lyckad sommar! Visst måste det räcka med att man avger nyårslöften som man inte håller - inte ska man väl behöva hålla (hmmm... bryta menar jag ju) en massa sommarlöften också? Härligt att höra att du har haft det bra!

Och jag tycker att det har varit en underbar sommar, trots att jag inte varit längre hemifrån än två svängar till IKEA!

2009-08-17 @ 21:02:29
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

IKEA har jag inte hunnit med och det hade jag velat göra. Du har ju säkert haft en hektisk, men himla rolig sommar genom ditt husbyggande... 11 dagar är det visst? Ha det som bra Gunilla, min ALLRA bästa bloggkommentator...

Kram

2009-08-17 @ 21:13:14
Postat av: mor

Hej eva, du har bytt frisyr som jag inte sett live, och du är som vanligt jättefin i alla dina frisyrer förstår inte hur du är funtat, men allt klär en skönhet. Har inte sett dej och din fam, så ofta i sommar men det är bra att du har haft det bra i sommarsolen.Jag önskar dej en bra skolstart med dina elever. puss mor

2009-08-18 @ 09:01:07
Postat av: Lotta

Om det är "allt klär en skönhet" eller om det är "en fin peruk klär den fulaste" det vete sjutton... Nej, vi har inte setts mycket i sommar men det blir ju så ibland... Skolstarten BLIR bra, det vet jag.

Puss på dig!

//Lotta

2009-08-18 @ 19:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0