Elberoende i kylan

Tänk vad tur att man bor i lägenhet i fall det skulle bli strömavbrott... man behöver ju inte bekymra sig för att något ska frysa sönder eller så... och så bor vi ju på femte våningen och där är det ju varmare än på backen... så jag är inte alls orolig... kunde vara rätt mysigt faktiskt!

Blir närmare - 30 grader i morgon... Mitt råd är att ladda med filtar, värmeljus och whisky i fall strömmen skulle gå!
I övrigt ska det väl gå bra... för inte är vi elberoende, vi är väl moderna människor?... då är det ju så mycket värre för företagen, ta bara SAAB t ex, det vore ju en katastrof om det blev ett längre strömavbrott för dem... de skulle ju bli tvungna att ställa in produktionen då... (fast bilarna går ju förstås inte på el, de går ju på batteri!).



- Det finns nästan bara fördelar med att bo i stan,
bara så att ni vet det!


Varma kramar från stan!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jaså, går inte stan på ström? Hmmm...

Personligen tror jag att jag skulle klara mig mycket bättre i min omoderna sommarstuga om strömmen gick. Inga ledningar som kan frysa sönder, men en öppen spis och vedeldad bastu att värma sig i - och utedass!

2009-02-18 @ 21:45:47
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0