Helg!

Det har varit en ganska tuff arbetsvecka med långa arbetsdagar och grubblerier kring alla IUP-samtal och alla skriftliga omdömen som ska förberedas. Jag tror inte att alla har förstått det ännu men nu ska alla elever i grundskolan, från år 1 till år 9 få skriftliga omdömen två gånger per läsår i ALLA ämnen! I det omdömet ska det framgå vilka strävansmål man valt att fokusera på den aktuella terminen samt vad undervisningen har bestått i. Till det ska läggas elevens prestation, fortsatta arbete och nya mål... Det är inte bara undervisning en lärare håller på med... om nu någon trodde det.

Nu är det i alla fall helg och det känns ljuvligt! Klockan är nu rätt mycket med tanke på att vi ska upp tidigt i morgon bitti för att åka buss till Jokkmokks marknad. Har i alla fall hunnit klippa Milla och färgat hennes hår medan Pelle och Anki hälsade på. Kom dessutom alldeles nyss på att jag inte har travat ännu. Knappade mig snabbt fram till ATG.se och fick nobben, de hade stängt för kvällen. Hur gör jag nu då? Det får bli spel på ATG (Papperslappen) i Jokkmokk... så ser ni att det gått en miljonvinst till Jokkmokk så kan det mycket väl vara vår vinst.

Hade tänkt blogga om något helt annat (oseriöst) i dag men det blev bara en "dagboksvariant". Till det tänkta inlägget skulle jag spela upp den nya underbara låten med Takida "Handlake Village" (Handsjöbyn? Kolla in skylten...Var är det?)... Ni får den i alla fall... Njut av musik, sång och fim!


Vi hörs i morgon kväll med förhoppningsvis en del bilder från kalla Jokkmokk. 

God Natt! 

Kommentarer
Postat av: Henny

Hej Eva, nu har jag hunnit läsa genom ALLA dina inlägg och är djupt imponerad. Så himla duktig du är! Angående det senaste inlägget måste jag tillstå att allt utöver undervisningen,typ pappersarbete och konferenser, är jag inte det minsta avundsjuk på. Och det verkar bara bli mer och mer av det om jag förstått rätt. Men ni måste kämpa på för barnens skull. Bamsekramar till en riktig eldsjäl :-)

2009-02-07 @ 12:24:36
URL: http://morzansochfarzans.blogg.se/
Postat av: Eva själv

Tack Henny! Rodnar här bakom skärmen för berömmet... TACK! Mamma hon misstänker att jag kopierar någon annans texter, men jag har svårt att tänka mig att någon annan skulle skriva det jag kokar ihop... Däremot är ju förstås inte allt taget ur verkliga livet... det är m a o inte en "Sann berättelse" för det kan man ju inte gå ut och säga idag (det gjorde Liza M).

2009-02-07 @ 20:42:21
Postat av: Eva själv

Tack Henny! Rodnar här bakom skärmen för berömmet... (att du orkade läsa allt!)TACK! Mamma hon misstänker att jag kopierar någon annans texter, men jag har svårt att tänka mig att någon annan skulle skriva det jag kokar ihop... Däremot är ju förstås inte allt taget ur verkliga livet... det är m a o inte en "Sann berättelse" för det kan man ju inte gå ut och säga idag (det gjorde Liza M).

Ha det som allra bäst!

Kram

2009-02-07 @ 20:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0