SPORTLOV! Skulle tro det!


Nu är det äntligen SPORTLOV! Det är precis det jag behöver just nu... jag känner mig så himla trött... Ska sova ut på morgonen, ta promenader, se TV, läsa, shoppa och umgås... INTE tänka på IUP-samtal, skriftliga omdömen, storyline mm... åtminstone inte på några dagar...

Vi firade sportlovet med att bjuda hem Eva och Per på middag för att sedan gå på bio. Tyvärr så var det fullsatt på "Män som hatar kvinnor", det blev "International" istället... en av de sämre filmer jag sett (tror jag). De resterande tre fjärdedelarna av sällskapet tyckte att filmen var klart sevärd och de manliga i sällskapet menade att filmen var värd "fyra popcorn"... Jag upplevde att filmen var en typisk "maffiafilm" med långa, tunga partier med obefintlig ordväxling, obegripliga sekvenser utan inslag av vare sig humor, kärlek eller ens sorg, med musik i moll och hysteriskt skjutande med blodsprutande fontäner från både magar, ögon och halspulsådror. När upplösningen till slut såg ut att vara nära, men i själva verket aldrig infann sig, så kände jag mig blåst på konfekten (en liten käck och fyra winegums). Måste dock medge att jag nickade till sådär 15 gånger i de tyngre partierna (och det berodde inte på sällskapet!) vilket kanske gjorde sitt för helhetsintrycket... 




Jag viker mig för den övriga cineastjuryn (den vakna delen)... och ökar på min egen bottenbedömning med lite extra popcorn och salt i pannan...
filmen får tre popcorn av fem möjliga!



Se film där den är som bäst
- på bio!


Eva och Per, jag lovar att på nästa film (om två veckor) ska jag vara på alerten och INTE ta några "powernaps" under filmvisningen (har aldrig hänt mig förut!)
vilket förhoppningsvis ska leda till en rättvis bedömning...
(visst ja, bedömningar skulle jag ju inte tänka på...)

Tack för en trevlig kväll!
Kram från "Trötter"!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fram emot nästa film. Den blir garanterat bättre. Håller med om att det fanns tillfälen i filmen då jag faktiskt kollade vad klockan var och det är nog ett tecken på att det är lite stiltje i filmen. Det finns för övrigt fler som har somnat till under en bio, ingen nämnd ingen glömd. Tack för en god middag och det trevliga sällskapet.

Eva o Per

2009-03-06 @ 11:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0