Amazonkvinnan Eva

TJOHOOO! 
   
Jag haFilnamn: j0283208.gif Nyckelord: affärer, affärskvinnor, diagram ... Filstorlek: 11 kBr gjort alla elevers skriftliga omdömen, jag har planerat mobbingtemat för 5:orna för fyra veckor framöver, jag har en skoltidning klar som bara ska redigeras innan den läggs ut på nätet, jag har LUS:at (lyssnat och gjort en läsutvecklingsbedömning) alla elever, jag har planerat nästa veckas arbete, jag har skrivit till Filnamn: j0303437.gif Nyckelord: affärer, affärsmän, män ... Filstorlek: 5 kBvikarien som ska ha klassen på måndag då jag ska på "Storyline-kurs", jag har alla papper klara för de inplanerade åtta IUP-samtalen nästa vecka, och säkert en hel del annat den här veckan som har inneburit sådär 45-50 timmar på jobbet... med halsont och huvudvärk dessutom... 
Filnamn: j0295268.wmf Nyckelord: atleter, fritid, hantlar ... Filstorlek: 36 kB
 WOW vilken j-la amazonkvinna jag är! Jag är fantastisk som forfarande står stadigt på mina ben och inte befinner mig med näsan mot den berömda "väggen". Jag är beundransvärd som gör allt detta jobb med ett leende på mina läppar och som säger (och ärligt menar) att jag fortfarande ÄLSKAR mitt jobb. Å´ du Jante, du kan bara ta och slänga dig i väggen för jag kommer att fortsätta berömma mig själv för det är jag fanken värd. Det tycker jag att alla andra också ska göra, klappa sig på axeln och  säga;

- Du är så enastående bra! Du är rent av kanske bäst! Jag gillar dig!..
Filnamn: j0412464.wmf Nyckelord: glad, himlakroppar, leenden ... Filstorlek: 27 kB
För vet ni en sak, det är nämligen så att vi inte kan eller ska gå och vänta på att få det där berömmet från någon annan för det kan ta tid. Dels beroende på att alla andra har så fullt upp att de inte hinner se vad andra presterar och gör. Dels beroende på att även de behöver beröm och har fullt sjå med att dela ut detta beröm till sig själv (eftersom ingen annan gör det). Huvudsaken att det blir sagt!

Så...  
Filnamn: j0430467.jpg Nyckelord: ansikten, ansiktsuttryck, armar utsträckta ... Filstorlek: 140 kB
- Eva du är så bra som du är. Jag gillar dig med alla dina fel och brister men kanske framför allt dina starka sidor. Å´nu tycker jag att du ska fira att denna lååånga vecka är över med ett glas gott vin och lite popcorn, för det är du värd! Puss på dig!

- ÖÖhh, tack!

    Filnamn: j0386723.jpg Nyckelord: alkoholhaltiga drycker, drinkar, drycker ... Filstorlek: 27 kB Filnamn: j0234740.gif Nyckelord: äta middag, mat, popcorn ... Filstorlek: 9 kB

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jag håller fullkomligt med dig - du är suverän!

Du skulle ha hört hur jag gick an när jag kom tillbaka till kontoret idag: "Jag är alltid så glad när jag har varit i Bergsviken - det är så härliga människor där. Dom är bara SÅ bra - jag älskar dem och deras elever. Kunde inte önska mig bättre..." och lite mer i samma stil. (Kan skaffa cirka 5 vittnen om du så önskar...)

Helgkramar från Gunilla - som inte heller är så tokig!

2009-02-20 @ 23:00:48
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

Kan det vara så att vi är "artfränder" som känner och förstår varann och därigenom "pyttsar energikickar" mellan oss? Att det liksom stämmer på det kemiska planet?

- Skulle nog tro det!

Tack för att du finns, du Amazonkvinna och medsyster!

2009-02-21 @ 08:04:01
Postat av: Anonym

Vilka fantastiska mobiler utmed dina egna jantelagar ,dom är bara du , som killen som är uppskruvad, visst blir man uppåt när man säger till sig själv ,jag är nöjd med mej själv jag gör så gott jag kan ,jag är frisk och stark, det är vi eller hur. puss mor.

2009-02-21 @ 08:32:37
Postat av: Eva själv

Vi ÄR ju starka, friska, glada och kloka du och jag, eller hur! Äpplet faller inte långt från trädet, du vet... Vi är som riktigt präktiga, gamla, hederliga Amazoner som rullar på i alla väder och som man alltid kan lita på. Det värsta är bara att Amazoner nu för tiden betraktas som "veteraner"... men det kan ju vara fördelar med att vara "veteran" också... snygg i lacken, välvårdade och beundrade trots åren på nacken...

Kram mamsen!

2009-02-21 @ 17:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0