Trötthet

Jag är trött... Filnamn: j0281105.wmf Nyckelord: drömma, drömmar, drömvärldar ... Filstorlek: 55 kB 

Jag behöver vitaminer... jag behöver ljus... jag behöver värme...
jag behöver vila... jag behöver miljöombyte...

jag behöver EN UTLANDSRESA och det NU!!!




   Filnamn: j0354421.gif Nyckelord: kokospalmer, natur, palmer ... Filstorlek: 11 kB

Gör Sverige till ett resvänligare land genom att sänka (inte höja) priserna under loven då både lärare, elever och barnfamiljer har möjlighet  att resa och satsa på fler direktflyg från de mindre orterna som Skellefteå och Luleå då flygstolarna tar så fort slut (inte resorna) dessutom skulle vi som bor i den mörkaste av världens ände få subventionerade priser för vår hälsas skull (ett slags mörker/vintertillägg) det skulle ALLA tjäna på. 

Filnamn: j0412018.wmf Nyckelord: bagage, biljetter, flygplan ... Filstorlek: 30 kB - Hur då?

Jo, svenskarna skulle hålla sig friskare och gladare om de fick möjlighet (subventioner och ledighet) att fara till varmare breddgrader under vinterhalvåret. Arbetsgivarna skulle få minskade utgifter på sjukfrånvaro och vikarier och effektiviteten skulle bli större under arbetsperioderna. Fler skulle hamna utanför arbetslöshet då det skulle behövas fler vikarier. Resebolagen skulle inte behöva slås ihop eller begäras i konkurs med ökat resande. Sveriges BNP skulle öka vilket skulle få fart på vår ekonomi...
Behövs det fler argument?
Filnamn: j0405424.jpg Nyckelord: bagagevagnar, kassar, packning ... Filstorlek: 225 kB 
Filnamn: j0223787.gif Nyckelord: flygplan, flygresor, hyvlar ... Filstorlek: 2 kB - Nää!

- Då så... I vilken ände börjar vi?
- Men jag är ju så trött... jag orkar inte...jag behöver vitaminer... jag behöver ljus...
jag behöver värme... jag behöver vila... jag behöver miljöombyte...

jag behöver EN UTLANDSRESA och det NU!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ulf , du hjälper väl Eva med HÅRKLIAREN, mellan ½ 8 -8 och skrattar hon då slutar du för då behöver hon nått annathon behöver. hj. svärmor puss mor

2009-02-18 @ 08:47:58
Postat av: Jocke

Det är väll tur att ni har eran kryssning då? :) Jag måste ju faktiskt erkänna att det känns helt okej att fara till Milano på söndag, kollade på väderprognosen och den visade 10-12 plus grader, i alla fall lite varmare än här! :)

2009-02-18 @ 12:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0