666

Hur tänker man som förälder när man köper en sådan här T-shirt åt sin 7-årige son?

Jag frågade killen idag under lunchen om han visste vad det stod på hans T-shirt och tacka fanken för att han inte visste det. För det första så var ju texten på ryggen och för det andra så var ju texten på engelska... Så taskigt av föräldrarna, en annan gång kan man ju hoppas att de väljer en T-shirt med svensk text, satt på framsidan av T-shirten, för att ge killen en chans att själv kunna läsa texten...

IRON MAIDEN

" Was this for real or some kind of hell
666 the number of the beast"


Fri övers.: " Var det här på riktigt eller i något slags helvete(?)
666 är numret på djävulen"



Min dotter hon hade en T-shirt med texten:

"Lik pappa men söt ändå"


  



Den texten förstods och uppskattades av alla!
(utom möjligtvis pappan...)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig. En annan sak som min son aldrig har fått ha är kläder med kamouflagemönster. Ungar ska inte ha soldatuniform!! Men när jag var i London förra veckan köpte jag honom en tröja där det stod "I'M NOT PERFECT - but it scares me how close I am". Den är lagom ironisk. Och texten är fram, och han förstår den.

2009-01-22 @ 20:13:53
URL: http://fotofinnaren.se
Postat av: Eva Norberg

Vilken underbar text... den gillar jag.

Ironi är något annat jag gillar... borde kanske byta namn från "optimistan" till "Ironia". Hoppas att du har haft det bra i London.

Syns i morgon!

2009-01-22 @ 20:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0