Äntligen!


Som jag har längtat!


Så kom den äntligen; årets första löneutbetalning, den som skulle bli så stor! För det första så var det ju den väntade rejäla skattesänkningen som skulle införas fr o m årsskiftet och sedan var det ju de utlovade lättnaderna i fackavgiften. Suveränt med lite extra att lägga på något lyxigt och flärdigt!


Nu är det så att någonting måste ha blivit fel i den kommunala databasen när månadens löner kördes in i det avancerade löneprogrammet... Den rejäla skattelättnaden visade sig bara ge 120 kr  mer i mitt lönekuvert! För vem blev det en lättnad? Kommunen, staten eller finansministern?


Sedan visade det sig att den sänkta fackavgiften sänktes med enbart 10 (!) svenska kronor! Det man kan säga om den sänkningen är att det var lågt. Sammanlagt fick fru Norberg ut 130 kr mer i månadslön än under 2008, är inte det snudd på en reallönesänkning? Kanske var det det de menade med sänkning...? Tur att den inte blev högre i så fall.


Ja ja, jag behöver då inte grubbla på hur jag ska placera dessa kronor, för nu är det så fiffigt ställt så att fr o m 1/1 -09 höjdes vår hyra med 132 kr... Och dessa 2 kronor som fattas kommer jag nog att kunna undvara, utan att det ska behöva märkas allt för mycket i min totala budget.



Så var det roliga över...

(Får istället se fram emot den
kommande löneförhöjningen... då ni!)

Häpp!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jaha du, ja det var ju inte mycket... Själv bet jag sönder en kindtand i helgen, så jag har just lagt 1200 av mina surt förvärvade lönekronor på en "reparation" av den! Roligare kan man ju ha...!

2009-01-27 @ 23:05:09
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva Norberg

Det är inte kul... Roligare att lägga dessa 1200 på en matta från IKEA istället...

Hejsvejs!

2009-01-28 @ 06:56:16
Postat av: Anonym

Så bra att du fick en massagevisp till ditt huvud, så du kan koppla av från allt som låter så trovärdigt men blir så fel, däremot kan du få en peng av mej ,för jag fick opp min pension 252 kr.Så nu kan jag dricka annat än vatten till middag.puss mor.

2009-01-28 @ 08:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0