Aurafoto

Jag sökte efter en skoluppgift från universitetet och hittade då detta foto som togs på "Hälsomässan" i Piteå någon gång i början av 90-talet, några år efter det att jag var färdigbehandlad för min leukemi.

Fotot är ett s k "aurafoto" eller "Kirlianfoto" efter kamerans skapare. Man lägger sin hand i en liten skål som mäter fältet av den strålning, det magnetfält som omger oss. Magnetfältet, som är personligt och beror på hälsa, sinnestillstånd och mentala krafter, bildar olika färgnyanser som är osynliga för det "oseende" ögat. Fältet kan däremot ses av vissa "känsliga" personer, då oftast mot speciell bakgrund eller belysning. Kameran, som tog detta foto, kan också "se" och föreviga detta färgade magnetfält på foto. Däremot kan inte kameran tolka dessa färgskiftningar, det måste någon "klok" människa ta hand om.


När jag tog detta foto befann sig den "kunnige" tolkaren på lunch och hans "vikarie" skulle tyda bilden i hans ställe. Min bild urskiljde sig rejält från alla hundratals färgglada bilder som låg utströdda på ett bord. Killen bleknade när han såg mitt foto... han undrade om jag mådde bra, om jag var sjuk och om jag hade någon semester att ta ut... i så fall skulle jag ta ut den omedelbart...

Jag var säker på att jag var döende och att min leukemi hade kommit tillbaka... Min vita, suddiga bild avvek verkligen mot alla andras färgglada, klara bilder i grönt, rött, lila, gult, orange och blått.

Jag minns inte riktigt hur jag tog mig hem, men väl hemma sansade jag mig och tänkte lite mer logiskt; jag som gick på ständiga kontroller och som kände mig frisk borde inte vara döende. Jag ringde en god vän som kunde mycket och "såg" sådant som andra inte såg. Hon berättade att det vita i en människas aura mycket riktigt kan vara tecken på sjukdom, men kan likaväl vara tecken på hög andlig kunskap och starkt andligt beskydd. Hennes man hade haft samma aurabild som jag. Han var kärnfrisk men besatt krafter som många andra saknade.

Jag tänker inte gå in på mina "krafter" (just nu i alla fall) men visst finns de, och visst har jag haft användning av dem... och jag är fortfarande frisk och tänker så förbli. Mitt råd är i alla fall att lyssna gärna på andra, men sanningen finns alltid inom er själva... sök där.

Lita på din inre kraft!


Psst!
- Det gröna i kanten på höger sida står för tillfriskande, orange står för helande, det vita står för andligt medvetenhet och kunskap... Visst ser ni "strålen" på höger sida om huvudet och det runda vita "klotet" högst upp på kortet på andra sidan huvudet, ovanför skuggan? Nyfikna? Det kan ni vara...

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Man behöver ingen kamera för att känna den positiva aura som alltid omger dig!

Sitter här och grunnar på det där med elevblogg som vi pratade om. Jag gör en prototyp och mailar länken till dig när det finns något att se...

2009-01-24 @ 19:05:36
URL: http://fotofinnaren.se
Postat av: Eva själv

Å´ vad du är bussig! Tack snälla!

Ha det morsomt!

2009-01-24 @ 19:11:18
Postat av: Kicki

Jag har ju inte mött dig så många gånger Eva...........men jag måste hålla med Gunilla här.

Du har verkligen en stark positiv utstrålning.

Intressant med aurafoto..............

2009-01-27 @ 11:59:08
URL: http://frallanlotta.blogspot.com
Postat av: Eva själv

Tack, tack, tack för beröm! Vet inte riktigt vad man ska säga... men känns väldigt kul att höra att man har utstrålning. Hoppas att den kommer andra tillgodo så att man inte bara går omkring och "bländar" folk... Hoppas att du mår bra nu! Har läst att du "stegar" och sköter om hälsan mer nu... "Intet ont som inte för något gott med sig..."

Var rädd om dig!

2009-01-27 @ 16:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0