Besk medicin

Man kan ta medicin mot det mesta här i livet och döva besväret för en stund, men vi glömmer ofta bort att fundera över orsaken till det onda som snart är tillbaka. 

Såg alldeles nyss på textTV:n att  lärare och läkare har tuffaste jobben  enligt en undersökning av SCB - Statisktiska centralbyrån. Studien visar att lärare har den sämsta psykosociala arbetsmiljön i Sverige.

En stor andel av lärare anger att de arbetar under hög anspänning och riskerar därmed sämre hälsa och löper större risk att drabbas av olika sjukdomar, bl a rygg- och nackbesvär och sömnproblem... (Leder knappast till högre lön, möjligtvis till högre premie på sjukförsäkringen).


Jag som har trott att mina rygg- och nackbesvär liksom huvudvärken har att göra med mitt bloggande... Kan det vara så att mitt bloggande i själva verket är den avkoppling som jag behöver när jag kommer hem och som får mig att må bra? Hur som helst så älskar jag min blogg och skrivandet. Jag har faktiskt INTE tänkt sluta med det. Jag älskar faktiskt mitt jobb också och jag har inte tänkt sluta med det heller, men SCB:s undersökning får en att tänka efter...



Som en elev i förskoleklassen i veckan sa i ilska till en annan elev;
- Nu är jag  UPPRÖRD!
- Vet du ens vad  UPPRÖRD  betyder?
- Jo tänk för att jag vet det, det är när man är stressad och inte hinner handla.



Nu är det i alla fall fredag, Ulf jobbar 12-timmars natt hela helgen och jag ska bara vara tillsammans med goda böcker, travtips, Mp3-spelaren och mina "walkingshoes".



 

Ha en härlig helg!
Å´ bli inte upprörd i onödan,
då hinner du inte handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0