Elsas bamse

Den här teckningen har jag, faster, fått av Elsa 5 år. Hon har ritat Bamse och det kan man ju klart och tydligt se, hans blåa dress med gula knappar och hans bruna päls.

Undrar om det är den Bamse vi såg på Bahia Feliz på Gran Canaria i fjol, som gick omkring runt poolen och hälsade på alla barnen och som Elsa först var lite rädd för, men då var ju Elsa bara en liten tjej, nu är hon ju stor.

På alla de här bilderna finns Elsa med och de är tagna i Bahia Feliz i april -08.
Klicka för större bild!

         
Puss och kram Elsa!
//Faster

Kommentarer
Postat av: Elsa

Tack för att jag fick vara med i din blogg när jag var liten. Puss och kram Elsa

2009-01-23 @ 18:15:31
Postat av: Gunilla

Är det inte Bamse så är det Nalle Puh som kollar kaffekoppen ;-) Du är visst omgiven av björnar... (Vad heter din man, förresten?)

2009-01-23 @ 19:07:25
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva Norberg

Vad kul att du blev glad Elsa! Kommer du ihåg storsnäckan som faster hittade? Hälsa Ebba att hon får vara med i bloggen nästa gång.

Pussar till er båda från faster!

2009-01-23 @ 19:57:27
Postat av: Eva själv

Hej Gunilla!

Visst var den snygg Bamse nallen eller något sådant... jag har kylen full av liknande alster... är nog omtyckt. Men som du sa så har jag ju en egen gullebjörn här hemma; Ulf, om än han nu jobbar 12-timmars natt hela helgen... får titta på fotot.

Ha en bra (mäklar-)helg!

Kram Eva

2009-01-23 @ 20:00:21
Postat av: Gunilla igen

Ulf betyder ju Varg... Rovdjur är det visst som gäller i alla fall!

Ha det gott!

2009-01-23 @ 22:09:27
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0