Falafel och akvarell

Det känns bra... riktigt bra må jag säga. Jag har ätit grötfrukost två dar i rad, jag har ätit mängder av grönsaker, frukt och bär och till middag idag blev det vegetariska falafel, wokgrönsaker och ris... mums för kropp och själ. Till detta ska läggas att jag tar en rejäl sked linfröolja varje dag för att hjärtat ska fortsätta slå i lagom takt åtminstone 40 år till. Av samma anledning jagar jag maken med linfröoljeflaskan (han tycker att det smakar rikitgt  illa).

Har däremot inte varit ute i kylan något idag men det kanske blir en tur på cykeln hemma i vardagsrummet i stället (maken har nämligen cyklat fram och tillbaka till Bergsviken idag...), får se hur det blir med den saken... men jag tror att vi är på G... jag tror det. 

- Jag är en sund människa!...


Men själen vill också ha sitt så därför har jag bestämt mig för att plocka fram akvarellerna igen. Jag är inte färdig med något som går att publicera ännu men det blir något vintrigt... Känns jätteroligt. Tack mamma för färgerna och blocket!

Ni får hålla till godo med en gammal vinterakvarell från 2007 (finns snart inte så många kvar att publicera... måste producera mera). Nöjd? Gör sig väl hyffsat bra på bloggen...


Nej nu har jag inte tid med bloggen mer för stunden för nu ska det målas.



- Jag är en rund, förlåt mig, en sund människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0