Huvudbry

I går fick jag en present (utan anledning) laddad med stor omtanke och värme av min älskade mamma och pappa; en "Head Massager".

Enligt instruktionen ska den stimulera endorfinerna i hjärnan på ett naturligt sätt (!). Det låter fantastiskt! Endorfiner är kroppens egna "lyckopiller" och "smärtstillande medel", precis vad jag behöver just nu med värkande axlar, nacke och huvud liksom ett och annat som trycker på insidan...

Den trycks försiktigt över huvudet och de små piggarna masserar försiktigt hårbotten (skalpen i mitt fall) och ökar därigenom blodgenomströmningen... men skit i det...


...det är först och främst ljuvligt och helt underbart skönt!
Att blodet och endorfinerna sedan strömmar genom kroppen är ju bara bonus.

Bild "lånad" från; www.feelkarma.com


Mamma trodde även att "vispen" kunde vara potenshöjande... hmm? Undrar var man ska massera då? Inte för att jag undrar för egen del, men andra kan ju vilja veta...

Kan med fördel användas på maken, barnen eller varför inte på bångstyriga husdjur också?
Kostar just nu 129:- på en av ortens hälsokostbutiker (den i nya Gallerian).

Köp den och njut!
Att bry sig om sitt huvud är ett kärt och viktigt "huvudbry"!



Bild "lånad" från; http://www.gmusa.net/ 

Kommentarer
Postat av: Q

Visst är den grym, stålspindeln... Jag får en känsla av att de man "gör det på" får lite ostabil blick...

2009-01-28 @ 18:55:28
Postat av: Eva själv

Hej Q!

Har inte hunnit undersöka saken... maken jobbar natt nu två dagar i rad, men på fredag(-kväll) ska jag testa... Kan det vara endorfinerna som stiger en åt ögonen?

Hejsvejs!

2009-01-28 @ 19:52:28
Postat av: Anonym

Vilken grej-först till en Smoothie, och sedan huvudet vilken fredagskvälls-mys, det är du värd, och i den ordningen alltså.puss mor

2009-01-29 @ 09:06:20
Postat av: Eva själv

Till smoothie! Det hade jag inte tänkt på... Toppen! Vilken helg!

Kram

2009-01-29 @ 16:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0