IKEA - inspiration

På lördag ska vi till Haparanda och IKEA! Jocke ska köpa soffa, köksmöbler och TV-möbel till sin nya lägenhet som han flyttar in i 1 mars. Leveranstiden på soffor ligger mellan 2-6 veckor och får då levereras till Jockes nya adress. Kanske kan vi också skicka med ett och annat på den leveransen?.. 

Mitt vitrinskåp i vardagsrummet vajar betänkligt... Skulle inte vara kul om man en natt väcks av att skåpet har "kapsejsat". Ska jag vara ärlig så passar det inte in heller bland det andra vita. ; )

Klicka för större bilder!
 
Vitrin i mitt vardagsrum och en av mina "skinnkuddar"


Här kommer min önskelista inför IKEA-besöket... beror då på om allt finns i lager, om det ryms i den nya bilens bagageutrymme och inte minst om den andra halvan av "regeringen" tycker som jag...

Klicka för större bilder!


     

LIATORP vitrinskåp      LUDVIG arbetsplats för laptop    TEXTUR golvlampa  


Jag älskar kuddar av alla slag och det finns det en hel del av på IKEA men jag har tyvärr ingen plats för någon ny. Kuddarna i sovrummet har jag köpt på EM. Visst är de läckra? Som bakelser som någon uttryckte det.

 
Mitt sovrum och mina "gräddbakelsekuddar"

Däremot behöver jag en ny matta i köket under matbordet, likaså stolsdynor. I lägenhetens kök och vardagsrum går mestadels färgerna i vitt, svart och rött. Jag har hittat en del som skulle passa...

                  
HELLUM matta röd        HELLUM matta svart            NORVALD stoldyna

         
GILBERT stoldyna i kohud              BERTIL stoldyna


ÅÅÅÅÅååååh vad det ska bli kul att få fara till IKEA!!!
Å´vad härligt det känns att det snart är vår... 





Bilder "lånade" från
 http://www.ikea.com/se/

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Lyckliga du. Jag vill också till IKEA. Men det blir väl behov/tillfälle framåt augusti, kan jag tänka mig ;-) (Förresten, kan inte du köpa en stekpanna åt mig när du ändå far??)

2009-01-26 @ 18:51:05
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva Norberg

Visst låter det härligt! Självklart köper jag pannan! Ska det va´ en fettsnål eller en fettkrävande sak? Du får berätta när vi träffas senare i veckan.



Hejsvejs!

2009-01-26 @ 19:38:46
Postat av: Anonym

Jag tror ni behöver släpvagnet, det står här, det vet du.Stekpanna till mej nja, jag vet inte ,jag värmer nog bara i mickron,minsta fettet, gu, så torr jag jag är. puss mor

2009-01-27 @ 09:33:39
Postat av: Henny

Jag har just hittat till din blogg och ser verkligen fram emot att läsa den ordentligt. Du är ju en så kreativ och positiv människa att där säkert finns mycket att läsa och begrunda.

Kramar från en gammal "semit" ;-)

2009-01-27 @ 10:20:12
URL: http://morzansochfarzans.blogg.se/
Postat av: Eva själv

Hej Henny!

Vad kul att du hittat till min blogg! Välkommen! Vet inte om det är allt för seriöst det du kommer att hitta men jag har försökt att variera innehållet så mycket som möjligt. Ett är då säkert att det är jättekul att blogga. Du var den som inspirerade mig när jag kontaktade dig på "morzansochfarzans.blogg.se" angående Jockes (inställda) resa till USA. Den bloggen är så fin och du är så duktig med både text och bild. Ha det bra! Vi hörs säkert av fler gånger!

Kram!

2009-01-27 @ 21:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0