4 månader kvar...

En arbetskompis frågade häromdagen hur båten ser ut som vi ska åka med från Barcelona till Sicilien, Sardinien och till Nice i maj. Det är svårt att beskriva... dels för att vi aldrig har sett båten annat än på bild men också för att det är helt klart svårt att föreställa sig... 1100 personer bara i besättningen, biosalong, shopping, pooler, golfbana, skridskobana, restauranger, diskotek... ett helt samhälle med andra ord.

Dessa bilder fanns på Internet och kan vara från olika Royal Caribbean-båtar, men om jag har förstått saken rätt så ser det ut ungefär som på bilderna...

Klicka för större bilder.

                


Om jag längtar? - Ja, herregud... då det är över 20 minusgrader, då det blåser nordliga isvindar, då det är mörkt 20 timmar per dygn... OM jag längtar. Bekymrar mig bara för formen. Jag vet; "Jag är en sund människa" men det räcker inte... måste bli en rejäl självplågare om det ska hinna ge resultat på de fyra månader som är kvar innan jag ska klämma in min kroppshydda i en cocktailklänning till kaptensmiddagen på Uffes 50-årsdag den 24/5. Förresten... är det någon som vet hur en cocktailklänning ser ut? Är ett tag sedan jag hade en sådan i min garderob ... Har börjat söka efter en och hittade följande i MG:s skyltfönster... 

 
 

Helt OK... men på mig? Kanske inte spelar någon roll vad klänningen heter huvudsaken att det är en klänning och att man dricker cocktails till den? Får se vad det blir. Härligt, spännande och framför allt annorlunda lär det bli. Längtar...

Ha en fortsatt bra helg!
Drick cocktails med, eller varför inte utan klänning!

Kommentarer
Postat av: Anki B

Snacka om att man börjar längta när man ser bilderna från fartyget. Man börjar få lite panik med att hinna komma i form innan resan. Det var väl nästan 8 månader kvar till resan när vi bokade och nu är det bara 4 månader kvar. Hjälp!! Det blir en långpromenad ikväll och till veckan blir det att komma igång med simningen.

2009-01-18 @ 16:45:46
Postat av: Eva själv

Visst känns det härligt att se alla bilderna! Jo du... 4 månader... det vill snart till ett mirakel för att man ska hinna komma i form. Men något kilo lär det väl i alla fall hinna bli. Å´ känner jag oss så kommer inte kilona att stå i vägen för oss när det gäller att ha kul, eller hur?

Kram

2009-01-18 @ 20:54:56
Postat av: Eva Li

Vilket fartyg! Ni kommer ju att tyna bort enbart av att gå runt på detta stora skepp. Måste ju bli en enorm upplevelse, av bilderna att dömma. Tror säkert att det kommer att gå bra med eller utan kilon. Trevlig resa!

2009-01-19 @ 23:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0