Because I´m worth it

NU MINNS JAG...

Innan jul lovade jag mig själv att som nyårslöfte se till att minst en gång per skoldag hinna på toan för att kissa, tvätta händerna, borsta håret, snyta mig och kanske måla läpparna. Det skulle kännas som värsta lyxen! Jag har nu jobbat ett par dagar och jag har hittills sett till att hålla löftet. Jag har till och med lagt in en liten rosa sminkväska med läppstift, kam och en ögonpenna i det lilla personalskåpet i toan vid personalrummet. Om det nu skulle visa sig att detta löfte går att hålla och att jag kanske till och med kan tillbringa så där 4-5 minuter på toan någon gång så har jag, uti-fall-att, stoppat ned ett tandborst- och tandkrämskit, uti-fall-att.

Varför ett sådant löfte då? - Helt enkelt av den anledningen att jag (och säkerligen fler med mig) sällan och aldrig hinner gå på toan under skoltid, och om man hinner det så hinner man mest troligt inte med det andra (tvätta händerna det gör jag däremot, vare sig jag hinner eller ej, tro mig!).

På morgonen när man kommer till kapprummet och hänger av sig så ser man någorlunda välfriserad och välvårdad ut, men när klockan är så där 15-16 och man aldrig har hunnit till toan eller hunnit styla till sig, efter diverse aktiviter som får både make-up, frisyr och kläder att se ut som om man har suttit sovande och dreglande på nattåget Älvsbyn-Stockholm, så känner man sig inte längre som den alerta och gladlynta läraren man var för så där 8 timmar sen.

Nu ska det bli ändring på det... åtminstone ska jag gå rakryggad (behöver inte gå omkring och knipa), ha peruken i rätt höjd på pannan (åker lätt bak i nacken vid stress) och helst också ha glansiga (brunröda) läppar som ger ett fräscht intryck (om än jag är SUPER-stressad). Because I´m worth it!


Mantrat (KBT ni vet) blir;
stressa gärna men gör det med stil!


Tack och hej från mig (måste på toan)!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Håller fullkomligt med dig. Det där ska bli mitt valspråk, tror jag...

Jag har till och med varit ute och (försökt) shoppa lite kläder. Ingenting passade. F-n.

2009-01-09 @ 19:13:01
URL: http://fotofinnaren.se
Postat av: Eva själv

Kläderna är ett kapitel för sig när det gäller mig... Inget är snyggt, inget passar i storlek och inget nytt hittar jag i affären. BLÄÄH! Får väl vänta till våren då kroppen kanske har kommit i form och Generous (XL-avd) har laddat upp med nytt.

Vi hörs!

2009-01-09 @ 19:42:19
Postat av: kerstin(mor)

Ja du min dotter ,du kommer alldeles säkert att infria dina Nyårslöften såsom du intalar dej, det är mycket bra, säg det varje dag så sitter det där. Har du tänkt leva 150 år. Det är bra gumman min,puss mor

2009-01-10 @ 14:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0