Nyårslöfte?

Jag är en sund människa!




Om jag har något nyårslöfte? Trodde inte att någon skulle fråga! Jo, det är klart att jag har avlagt ett nyårslöfte även detta år. I blir det dock den tuffaste utmaningen som väntar då jag har lovat att förändra hela mitt beteende... Jajamensan, ni läste rätt! Förändra mitt beteende - an extreme physical makeover. Fint, men hur ska då det gå till, kanske någon undrar? Jo, det ska ske genom KBT! Å vad är då det? Det är nutidens nya sätt att uppnå Nirvana...  eller åtminstone uppnå önskvärda beteenden i alla fall. Kognitiv beteende terapi ska alltså hjälpa mig att bli en sundare människa i en förhoppningsvis så småningom sundare kropp.

Va, kanske någon säger, ska människan börja gå i terapi? Närå, jag ska bara självsuggestera mig och få mig att tro  att jag är en sjujädra frisklevnadsmänniska som bara ääälskar biodynamiskt odlade morötter och ekologiska brybönor. Hur det ska gå till? Jo, jag ska upprepa mantrat; Jag är en sund människa  varje gång jag tittar mig i spegeln. Hjärnan både ser  och hör  de uttalade orden och efter ett antal gånger så är hjärnan omprogrammerad och jag börjar känna mig som en sund människa i en sund kropp. Å´ förstår ni om man tror sig vara sund då äter man inte beasås och ädelost till frukost, då äter man gröt. Å´vad härligt det ska bli...


Nej från och med nu är det KGB som gäller... nä vänta nu, KBT skulle det nog vara.


Spegel, spegel på väggen där säg vem som sundast i världen är?
- Ja herregud, inte är det då du...


PS. Tack för alla trevliga SMS under nyårsaftonen... vinglasen var klart proffsiga, "smörblomman" supergullig... DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0