Pensionsmässig


Idag slutade Eva i köket på skolan. Hon har uppnått den aktningsvärda åldern av "pension".
Vi samlade förskoleklassen, klass 1 och klass 2 i köket och sjöng "Snöflingan"
och så fick hon en fin blomma.

Det var inte bara hon som blev rörd till tårar...



I kön, på väg mot kantinerna med ris och kycklinggryta, frågar en kille mig...

- Varför sjöng vi och gav blommor till hon i köket?
- För att hon har gått i pension förstår du.
- Vad heter hon?
- Hon heter Eva... precis som jag.
- Jaha, ska du också gå i pension?


... Min mun ler rart medan jag tänker;

"Du din lilla räv, jag har faktiskt 19,5 år kvar till pension,
men det kan du väl inte ens räkna till...Grrr"






Ha det så jättebra Eva!
Hälsa på om du saknar oss för mycket!

Kram från din namne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0