Välkommen 2009!



Välkommen 2009!
Idag är första dagen på resten av ditt liv!



Vill börja med att tacka Eva och Per och alla de andra som gjorde nyårsafton till en sådan rolig tillställning. God mat på Pentryt som f ö var inte var fullsatt. Mycket god dessert, kaffe och vickning hos Eva och Per. Mycket trevligt sällskap (hade inte trott annat heller). Många, långa skratt, många skålar och många roliga diskussioner. Mycket klokt, tokigt och underfundigt blev sagt, liksom en hel del mindre rumsrent... å´ inte mig emot. Med andra ord; en mycket trevlig nyårsafton. Kanske hos oss en annan gång? Borde fungera om än vi har lite trångt nu... Vi kan ha olika "sittningar" som någon kom på.

     

   
Klicka på bilderna för större format

Sagt (med mitt goda minne!) som kan sparas till eftervärlden:

- Hej jag heter Per och jag vill alltid tävla...
- Hej jag heter Eva och jag har köpt cider åt min son...
- Vi tar tre förrätter och delar på oss två... men vars f-n tog räkcocktailen vägen?
- Jag har då aldrig fått sitta i din grillkåta... Du har ju aldrig velat...
- Din nya båt startade ju aldrig, men när den till slut startade så tog den in så mycket vatten att vi blev blöta om fötterna.
- Vi slutade 10 men jag är så snabb så jag hann hit till halv 10.
- Jag kommer aldrig att gå ner på knä för att fria för att då kommer jag mig aldrig upp...
- Se upp, nu tar hon kort för att lägga ut oss på Blocket...

Ska nu vila min trötta kropp och börja ladda inför 2009 års hälsosamma liv med promenader, hemmaspinning (lät bättre än motionscykling) och nyttig vardagskost (just det... INTE GI, är så  j-la less på korv och fett...) suck.


Var rädd om er!

Håll era löften ett tag till så ni slipper skämmas!

Kram

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack själva för det trevliga sällskapet. I goda och glada vänners lag blir det alltid trevligt, oavsett vad man gör. Tur att du skriver upp vissa komentarer som vi kanske inte alltid minns (teflonminne eller kanske början till alzheimers, vem vet). Har för övrigt själv hållit mitt nyårslöfte (vilket Per är glad över). Återigen, tack till alla trevliga vänner som gjorde sista dagen på förra året och början på detta år till något roligt att minnas nu när de grå vardagarna börjar komma på rad. Passa på att njuta av de sista helgdagarna! Eva

2009-01-01 @ 15:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0