Vinterprataren P1 forts.

- För eventuellt nytillkomna lyssnare vill jag bara påminna om att ni lyssnar på P1 och "Vinterprataren", värd är jag Eva Norberg, lagom tjock, glad grundskollärare från Piteå, i mina bästa år och det ni lyssnade på var Marie Fredriksson och hennes "Tro" vilken har betytt mycket för mig under de år jag vistades mycket på sjukhus för behandling av min leukemi.

Tiden går och idag är jag frisk och väldigt mycket har hänt under dessa år. Bland annat så bestämde jag mig några år efter sjukdomstiden för att bryta upp och göra något som jag tidigare aldrig hade trott att jag skulle våga; utbilda mig till lärare. Det är något som jag aldrig har ångrat, tvärtom är det bland det bästa jag har gjort. Det är i dagarna sex år sedan jag tog min examen och jag ska aldrig glömma examensdagen i kyrkan i Luleå... det var stort.

            
(Större bilder om du klickar på dem.)

Efteråt "kidnappades" jag av mina närmaste och de tog mig till Ralph Lundsten-gården i Ersnäs för middag och uppvaktning. Ralph Lundsten lär vara Sveriges mest kända kompositör och är dessutom framgångsrik filmskapare och konstnär. Han är född 1936 i Ersnäs i Norrbotten och bor nu i Stockholms skärgård. Mest känd är han nog för sin personliga musik som har resulterat i drygt 600 opus utgivet på 91 skivor och musik till 100 baletter. Jag har valt att spela "First day on the moon". Låt dig föras till månen...



Ralph Lundsten and Neurobash - First Day on the Moon



Kommentarer
Postat av: Grannen Kicki

Tack för din fina blogg jag blir glad av att läsa den..............nu är jag hemma och tar små steg.................

Hälsa Gull Milla

Kram /Kicki

2009-01-03 @ 19:11:43
URL: http://frallanlotta.blogspot.com
Postat av: Ebba Isaksson

hej faster elsa är sur för att hon inte få vara me på bildena.hon var inte föd då. korten var fina.

puss och kram ebba

2009-01-03 @ 20:59:26
Postat av: Gunilla

Hörru du, vilken tur att du vågade dig på att bli lärare! Annars hade vi ju inte fått jobba ihop!!

(Men Marie F. som du nämner i bloggen mår nog inte lika bra som du. U-K L har träffat henne i Thailand, och skriver i sin resedagbok att hon lider svårt av sviterna efter sin cancer. En jävla sjukdom, det där...)

Vi ses - men ASL-handledningen börjar inte om förrän den 19 januari.

Ha det gott!

2009-01-03 @ 21:26:41
URL: http://fotofinnaren.se
Postat av: Eva själv

Kicki jag är så glad att du är hemma igen och att allt har gått bra. Livet är skört och du måste vara rädd om dig. Vad kul att höra att du läser min blogg och att du blir glad av den. Jag tycker att din blogg (eller skulle jag säga Lottas?) är himla mysig också.

Många tillfriskningskramar!

2009-01-04 @ 08:12:54
Postat av: Eva själv

Hej Ebba! Vad glad jag blir att du både läser och skriver i min blogg. Du är så duktig! Visst var du liten och nästan lika söt som nu på bilderna? Hälsa Elsa och säg att det kommer bilder av henne senare i min blogg, om hon vill det.

Pussar och kramar från faster

2009-01-04 @ 08:15:58
Postat av: Eva själv

Hej Gunilla! Jag håller med... det var himla tur att jag vågade. Att våra vägar sedan korsades var ju en extra fin bonus. Tråkigt att höra om Marie F. Såg ett reportage om henne för något år sedan och då hade hon svårt att läsa och tyda klockan. Jag är lyckligt lottad som bara har tappat håret!

Kram, kram

2009-01-04 @ 08:20:45
Postat av: kerstin(mor)

Till min älskade dotter, du är finare i dina låtsas lockar , du hade ganska tunt hår innan, och du är som en karamell, och faktiskt så kan du ju ändra färgen efter sinnelaget om du vill, vilket inte många andra kan

PUSSMOR

2009-01-04 @ 09:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0