Volvo v50 -07

Vi har bytt bil!

Vi har äntligen fått det att bli. Visst var S60:n helt OK men i största laget för mig och maken när vi ska dra runt med husvagnen under sommarhalvåret.

Det blev en mörkgrå Volvo V50 2,4 -07 automat.  En sån som vi har gått och suktat efter så länge... vi hade funderat på en diesel, men en sådan gick inte att få tag i... får bli nästa gång.

Jag har provkört den under helgen och jag kan intyga att det var helt underbart med automatlåda... och vilket drag det var i kärran... Härligt!




Grattis Eva Li
på födelsedagen!

Tänk att du är så mycket som ett år äldre än jag...
ett tag till i alla fall.

Nu får jag inte blogga mer för idag... gubbens order.
Hejsvejs!



Kommentarer
Postat av: PER B

ÄR VÄLDIGT BESVIKEN ATT NI INTE KÖPTE EN TOYOTA SOM FAKTISKT ÄR VÄRLDENS STÖRSTA BILTILLVERKARE.(HAR HÖRT ATT VOLVO LÄGGS NER NÄSTA VECKA)LYCKA TILL MED DEN NYA BILEN.

2009-01-19 @ 22:23:36
Postat av: Per L

2009-01-19 @ 23:29:37
Postat av: Per L

Avundsjuk? Jag?? Grattis till bilköpet. Får vi följa med i våran gamla (snart antika) bil? Jag tror att när Per B fått prova er bil så är han också såld volvoälskare, eller hur? God natt Dröm goda volvodrömmar, det ska jag.

2009-01-19 @ 23:32:52
Postat av: Eva Li

Tack för grattningen. Var det godnatt pussen gubben ville ha innan han for till jobbet? Vi ses!

2009-01-19 @ 23:35:05
Postat av: Eva själv

TOYOTA! Är inte det en leksakstillverkare?..

Skämt och sido... Det fanns andra alternativ, däribland Toyota (lär visst ha himla trevlig personal), men ibland så är det tillfälligheter som styr, eller hur. Volvo kommer ALDRIG att gå i konkurs (däremot hörde jag skvaller igår om att Luleåbutiken ska expandera...)Å´ antik bil? Inte vet jag om man kan kalla er bil för antik... snarare "en riktig välfaren fräcshing med de gråa hårens charm"... precis som dess ägare.

Nu ska jag på jobbet! Vi hörs!

2009-01-20 @ 07:02:08
Postat av: Jocke

Grattis hörni! :) Ser att du har jobbat hårt med bilderna och lyckats få med både sommar och vinterdäcken! Jag tycker dock att ni skulle ha kunnat ge mig s60 istället för att byta in den, men life goes on och jag är inte bitter... Vi ses ikväll!

2009-01-20 @ 11:17:10
Postat av: Eva själv

Va synd Jocke att du inte sa det tidigare... att du ville ha S60:n. Vi som alltid har trott att du ville ha en BMW. Nu är det ju liksom kört... men HADE du sagt det tidigare hade du fått den... men nu är det ju kört, som sagt var. Vad bra att du inte är bitter. Du är bäst!

Pok /Mum

2009-01-20 @ 15:24:28
Postat av: Per L

Va då grå hårets charm. Jag har ju inget att bli grå i!!! Men du är snäll ändå.

2009-01-21 @ 18:21:53
Postat av: Eva själv

Nä just det... borde ju JAG om någon ha tänkt på. Jag gör ett nytt försök;

...snarare "en riktig välfaren fräsching med de gråa årens charm"... precis som dess ägare.

Kram

2009-01-21 @ 19:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0