En euforisk dag

 Filnamn: TR00032_.wmf Nyckelord: byggnader, glober, jorden ... Filstorlek: 11 kB 


 Filnamn: j0090308.wmf Nyckelord: byråer, förvaring, hushåll ... Filstorlek: 37 kBVi har inte längre en villa på 150 kvm utan vi bor i en 3:a på 68,8 kvm. Det innebär bland annat att om man köper något Filnamn: j0283523.gif Nyckelord: arkiv, filkabinett, kontorsmaterial ... Filstorlek: 4 kBnytt så bör man kasta det gamla... bra så långt, om det fungerar. Ibland vill man inte kasta det gamla innan det är riktigt slut... man är bara så nyfiken på det nya att man MÅSTE prova lite av det... bara en gång... Känns det igen?

Filnamn: j0354385.gif Nyckelord: ansa, hälsovård, hygien ... Filstorlek: 12 kB
Jag hittar 3-4 olika deodoranter av olika kvalitet och märke. Jag hittar olika sprayer av olika sort och märke (till olika tillfällen har jag nu fått lära mig). Jag hittar schampon av olika sort och märke... jag hittar balsam, tandkrämer, hudkrämer, parfymer, tvålar, tandborstar och brun-utan-solkrämer av olika sort och märke... och det bara i toalettskåpen!

Filnamn: HH01303_.wmf Nyckelord: after shave, badrum, borstar ... Filstorlek: 25 kB

      
I kökets små skåpar finner jag havregryn, pasta, socker, såsmixer och bullformar av olika kvalitet och märke (och bäst-före-datum). Kylen har jag inte hunnit kolla ännu... kan bara tänka mig pastasåser, ketchup, dressingar och grilloljor...

Filnamn: j0215895.wmf Nyckelord: apparater, äta middag, kylskåp ... Filstorlek: 55 kB Filnamn: j0336575.gif Nyckelord: affärer, banker, besparingar ... Filstorlek: 11 kB
Men HERREGUUD vad grejer! Varför tömmer man inte först en förpackning INNAN man köper en ny? Nu är det burkinsamling som gäller i familjen Norberg. 5 kr är utlovat för varje tömd förpackning och INGET nytt får köpas förrän man bevisligen kan visa att varan är helt slut i hemmet.


Själv hittade jag ett 20-tal förpackningar Allevo bantningspulver (varför hittar man aldrig gammalt godis?) där bäst-före-datum precis skulle gå ut. Jag kunde ju inte bara kasta dessa dyra påsar utan insåg att det kanske fanns en mening med att just jag hittade dessa, just nu... 

http://www.alevo.nu/

På Allevos  hemsida talas det om viktnedgång på 5-10 kilo på 14 dagar... och en "euforisk" upplevelse på dag 3 då kropFilnamn: j0283932.gif Nyckelord: apparater, dammsugare, dammsugning ... Filstorlek: 5 kBpen går in i ketos... det var idag. Eufori vill jag inte kalla det, hellre städiver... Lägenheten är skinande ren liksom fönstren, ytterdörren, kaklet, köksluckorna... och det luktar härligt av såpa efter några timmars "euforiskt" jobb. Att jag sedan känner mig som ett blötdjur som svettas och pinkar stup i kvarten är en bisak. Jag har i alla fall bestämt mig för att tömma förpackningen med Allevo (liksom de två nya som jag köpte igår) för att vi ska få mer plats i köksskåpet...

Burkinsamling, städeufori och vattendiet... kanske dags för förändring av något slag igen... Bostadsrätt? Sommarstuga? Den som lever får se...

Nu ska jag och min onda rygg läsa Camilla Läckberg ett tag innan det är dags för Allevos vidriga thaisoppa (en påse mindre i skåpet).
Filnamn: j0088562.wmf Nyckelord: böcker, glasögon, läsglasögon ... Filstorlek: 9 kBFilnamn: j0250807.wmf Nyckelord: äta, äta middag, hushåll ... Filstorlek: 33 kB  
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha ja det känns igen. Det är inte klokt vad man kan hitta grejor när man städar. Vissa saker kan vara bra att ha, har inte alltid kommit på när de är bra att ha. Pirre är en hamster allt ska sparas, kan vara bra att ha. Gjorde ett försöka att städa i bodan, bar och släpade på en massa "skit" till släpvagnen. Nästa gång jag gick in i bodan så var "skiten" tillbaka kan vara bra att ha...

2009-07-09 @ 21:48:45
Postat av: Eva själv

Haha, påminner mig om sången "Jag är ute när gumman min är inne, och jag är inne när gumman min går ut...". Det den ena släpar hem det vill den andra inte ha. Å då är det svårt att ha någon koll...

Ha det!

2009-07-10 @ 09:10:02
Postat av: mor

Det här kallas generatinsångest och jag förstår att man kan inte så lätt ändra på tokigheterna.Vi har bara 4-5 föråd allt ska sparas ,snälla hjälp utsatt mor mormor farmor

2009-07-10 @ 11:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0