Jokkmokk

Igår kväll ringde pappa för att höra om jag och Milla ville följa med honom och Pierre upp till Jokkmokk över dagen idag. Visst ville vi besöka min morbror Janne och hans familj. Vi ställde klockan på 05.30 (!) och vid 07.00 bar det iväg.

Filnamn: j0286794.gif Nyckelord: bilar, fordon, motorvägar ... Filstorlek: 7 kB
 
Pappa och Pierre har donat med en luftvärmepump och eftersom jag och Milla varken kunde hjälpa till eller ville vara i vägen så gjorde vi vad vi kunde för att "göra Jokkmokk" på några timmar.



Utrustade med kameror vandrade vi runt i bygden (och det gick ganska fort) för att hitta lämpliga motiv. Vi hann även med att besöka de fåtal butiker som finns att tillgå. Det enda som shoppades var ett par hekto naturgodis, en Loka, en bok, några lotter, glass till byggjobbarna och rosor till mormor och morfars grav.



Foto: Camilla Norberg

Dessutom blev vi inbjudna på lunchbuffé på Sujindas thairestaurang "Muang Isaan". Åååh vilken god mat; ris, friterade lökringar och kycklingfiléer, thaikycklinggryta med kokosmjölk och stark fläskgryta... mmm. Tur att jag inte drack Allevo idag. Undrar bara hur magen ska reagera efter 7 dagars flytande kost?



När maten var uppäten, kaffet urdrucket och luftvärmepumpen uppsatt bar det av hemåt. Tur att vi körde söderut då bilköerna söFilnamn: j0283486.gif Nyckelord: bänkar, gester, kommunikation ... Filstorlek: 29 kBder om Storforsen ringlade sig kilometervis av förväntansfulla Diggilo-fans.
Filnamn: j0189235.gif Nyckelord: äta middag, gafflar, husgeråd ... Filstorlek: 8 kB  

Tack för en härlig dag pappa!
Tack för prat och mat Janne, Sue och Saranya! 

Kommentarer
Postat av: Mariann

HEjsan!

Du missade väl inte jokkmokks höjd Fjällträdgården?!

Var själv där söndagen efter midsommar. Njöt för fullt av växterna och miljön i ett par timmar.Otroligt vackert och lärorikt!

PS. "Stenstugan" bredvid är inte heller dum... om man gillar stenar förstås... och det gör ju jag!



Ha en fortsatt bra sommar

Mariann

2009-07-14 @ 21:47:14
Postat av: Eva själv

Hej Mariann! Fjällträdgården har jag bara besökt från "ovan" (från broräcket med kamera), känns som om man behöver gott om tid när man är där så jag sparar det till den dagen kommer... Däremot har jag besökt stenstugan för flera år sedan, borde göra om det. Kul att höra från dig! Hoppas att du också njuter av sommaren allt du kan!

Kram, kram

2009-07-15 @ 08:26:40
Postat av: Janne Palmqvist

Hej Eva o Milla, ett stort tack själv att vi fick ha er en dag i Jokkmokk, det känns jättebra, jag är mycket imponerad av din fina hemsida, hoppas att vi får synas fler gånger under sommaren, många varma hälsningar Janne med familj i Jokkmokk

2009-07-21 @ 11:08:22
Postat av: Eva själv

Tack själv Janne! Det var jättetrevligt och jag hoppas också att vi kan träffas fler gånger i sommar!

Många kramar till er alla!

2009-07-21 @ 12:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0