NOthing to DO - NODO


http://www.pitea.se/Filnamn: j0189198.gif Nyckelord: kommunikation, mobiltelefoner, webbanimeringar ... Filstorlek: 7 kB

I dag ringde Jocke och ville att vi skulle träffas på Nodo för en lunch. Ett mycket bra förslag. Nodo är ett trevligt ställe för alla åldrar, med bra mat och dessutom med rättigheter för den som känner för en öl eller ett glas vin efter jobbet på fredagen (eller under semestern). Jag kan bara tycka att namnet är SÅÅ tråkigt; NODO... låter som om man absolut inte har någonting att göra (nothing to do) och därför (i leda) slinker man in på NODO... i brist på annat.


Gran Canaria/Bahia Feliz 2008

Jocke, Milla och Uffe tog dagens rätt som bestod av; (Pasta-)sallad och bröd till förrätt, Coca-Colamarinerad fläskfile med stekt klyftpotatis och sås till varmrätt och kladdkaka, grädde och kaffe till dessert. Pris: 75 kr/pers. Det var baske mig väldigt billigt! Kanske någon (medlidsam vän) undrar vad jag beställde in för mat? Jo det ska jag tala om; Ett glas vatten till förrätt, en kopp kaffe till varmrätt och en liten/liten (frimärksstor) bit 70 % choklad (resten tog Ulf). Pris: 30 kr/Eva. Det var baske mig väldigt dyrt! Men jag har ju så gott "Thaipulver" som bara väntar på att bli uppdrucket hemma...
Filnamn: j0411912.wmf Nyckelord: drycker, hushåll, kaffe ... Filstorlek: 33 kB Filnamn: j0240125.wmf Nyckelord: drinkar, drycker, glas ... Filstorlek: 4 kBFilnamn: j0112782.wmf Nyckelord: äta middag, choklad, godis ... Filstorlek: 147 kB 
Det är himla kul att sitta ute över ett fika eller en bit mat med familjen samlad. Mera sådant tack! Vi har t o m diskuterat oss igenom familjens framtid... med allas bästa för ögonen. Känns himla bra! Sommarpresenten är också bestämd; PDOL-pass för hela helgen! Härligt, eller hur?

http://www.pdol.se/

Puss på er min älskade familj!
//Mum

Kommentarer
Postat av: Lillebror

Hur mysigt lät inte det där, luncha med familjen. Ber om ursäkt för att fika/lunch resturangen much to do i bergsviken hade fullt upp igår då ni för en gång skull behagade att komma förbi. Hoppas ni gärna gör om det, å även vi har fullständiga rättigheter...

2009-07-11 @ 09:18:45
Postat av: Storasyster

"Much to do"... det lät klart trevlig, men får inte bli "To much to do", det avskräcker nog de flesta besökarna. Har ni dessutom rättigheter? Vi kommer "after work" kanske någon gång nästa vecka. Får man förbeställa bord?

Trevlig helg!

PS: V75 kommer på mailen..DS

2009-07-11 @ 10:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0