PDOL(UM)


PDOL - Piteå Dansar och Ler... 2009!


PDOL är redan i full gång. Stadens innergator sjuder av folkliv och gatuförsäljare som tävlar om flanerarnas uppmärksamhet för att få sälja en turkisk flottfalaffel eller äkta neonfärgade Foppa-tofflor (made in China). Lukterna, värmen, trängseln, musiken, folket och förväntningarna... det är PDOL.

Årets upplaga ska strömförsörjas med gratis el från några "el-snurror" dessutom ska det bjudas på gratis vatten till besökarna. Det är ju lysande..! Hoppas bara att solen inte kommer att lysa med sin frånvaro... det brukar påverka biljettförsäljningen.


Ted Gärdestad - Sol, vind och vatten


Med andra ord så är det "Sol, vind och vatten" som är årets tema för PDOL, ett PDOL som kommer att gå miste om mina förköpspengar p g a nackspärr och intag av 500 mg Pronaxen... PDOL(UM)= Piteå dansar och ler utan mig! Men jag ska vara min egen "grill-Janne" på min fiiina balkong, se på solnedgången, dricka Cola light, äta hälsogodis (kanelmandel och jordgubbar i yoghurt) medan jag TJUVLYSSNAR på alla artister från min fiiina balkong, så det så! Å det ska bli så himla mysigt så, och dessutom så är det gratis, jag har en egen "baja-maja", egna halvnya svarta foppa-tofflor och jag kommer garanterat INTE att få någon baksmälla, så det så... Bitter? Jag? HA! Löjligt!

   

http://www.dagbladet.no/, inmyface.blogg.se/, greenprophet.com/


De jag ska lyssna på (och digga till) mest på min balkong lär nog bli A Camp (gillade Cardigans ännu mer), Måns Zelmerlöv, BWO, Hammerfall (heja Jocke Cans), Lena & Orup, Eldkvarn (som jag skällde ut en gång i tiden då jag jobbade på Regnbågen och de drack sprit i omklädningsrummet innan spelningen...) och förstås Filip Olofsson band (Heja gull-Filip, mitt fd dagbarn...)... Men herregud, det blev en hel del... måste köpa fler grillspjut, en back Cola light och ett kilo nyttogodis, minst...


www.pdol.se/


Ha en trevlig PDOL(UM)-helg och kom ihåg "varannan vatten"
(eller "varannan alkohol", beroende på hur man ser det...)!




www.colluseum-club.com/


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0