Foto är kul


Grylligt och rörigt på bloggen?
- Vet jag väl men det struntar jag i... jag gillar transparenta bilder med färg!




    


Jag har hittat en massa intressanta fotobloggar som jag håller koll på. Jag säger då bara himlar vad många fotoproffs det finns. Jag vill också kunna ta en massa fina bilder, redigera dem i PhotoShop och lägga ut dem snitsigt i min blogg med ramar, skuggor och text...
JAG VILL DET!



Min gubbe han är ju bara för bra! Han har lovat mig PhotoShop när jag fyller 50!!!   :(  
Det blir ju något att längta till (Den som längtar på något gott längtar aldrig för länge... eller...)!




Har försökt att ändra inställningarna på min blogg manuellt (html-koder ni vet) men det hände inte mycket. Det enda jag lyckades med var att skapa en osynlig ram/kant runt varje infogad bild. Jag har tagit hjälp av http://www.designadinblogg.se/ men jag tror att det är själva bloggen som är begränsad och inte klarar av särskilt många finesser.



Jag tror att jag hade någon version av PhotoShop på min gamla dator (eller något annat fotoredigeringsprogram som ingick i XP) men med Vista Home ingår inte mycket, tyvärr. Detta är några av mina gamla, tappra försök till bildredigering... Alltid något att lägga ut på bloggen. Om någon har missat det så gillar jag transparenta bilder.
Håll till godo!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0