Farmors recept


Tänk att jag har gjort en egen bok...

"Farmors recept och farfars favoriter"


 

Jag har samlat farmors recept i en bok som jag själv har skrivit och låtit trycka på www.gordinegenbok.se som jag och farfar sedan har förärat Milla och Emma i studentpresent. Boken blev mycket uppskattad tack vare alla recept som nu går i arv, men också tack vare alla gamla och nya foton som publicerats i boken föreställande farmor och farfar och närmaste släkten. Boken känns som en dokumentering och ett stycke historia som nu kommer att bevaras och förhoppningsvis skickas vidare till kommande generationer genom Milla och Emma.

Farmor Margit dog i oktober 2002 och farfar Arne blir 88 år i augusti.

 
   
   
Klicka för större bilder!

Tanken med denna form av böcker, som görs på ett enkelt sätt via datorn, är att de ska fungera som fotoalbum med korta bildtexter, men det gick mycket bra att infoga längre texter också. Tänk vilken fin present och minne för livet att samla bilder i denna form av t ex bröllop, dop, 50-års firande, resor mm. Man behöver inte heller vara orolig att hårdisken och de i datorn lagrade bilderna försvinner helt plötsligt.

Priserna varierar mellan ett par hundra upp till drygt 500 kr/bok beroende på tjocklek och pärm. Jag tycker att det är billigt om man tänker på vad det kostar att framkalla 50-100 bilder på fotopapper.


Nästa projekt blir "Ulf fyller 50 år!"...

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vilken rolig idé! Flickorna måste ha blivit jätteglada... (U-K här på jobbet lät trycka en bok om sitt och M:s bröllop, och den blev jättefin!)

2009-06-15 @ 21:15:30
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0