Baken är bak

Filnamn: j0290270.wmf Nyckelord: desserter, kakor, mat ... Filstorlek: 37 kB
 Filnamn: j0283604.gif Nyckelord: industrier, mätare, mätutrustningar ... Filstorlek: 8 kBJag tycker att det går superbra att äta enligt ViktKlubbens metod... jag är aldrig hungrig och sötsuget har nästan  försvunnit. Jag äter det jag vill men i begränsad mängd eftersom jag bara ska äta 1550 kcal per dag. Remi och After Eight har varit "nödföda" när det ibland har behövts något litet och sött efter maten. Enda gången det har varit svårt att få kalorierna att räcka till är när det har varit palt, blodpudding eller något annat kaloririkt på skolan. 

  Filnamn: j0236415.gif Nyckelord: atleter, joggare, kondition ... Filstorlek: 7 kB Däremot får man inte ha bråttom... men man har ju resten av livet på sig att bli "BMI-korrekt". Hörde förresten att för att undvika cancer bör man bland annat se till att ligga på BMI 21-23! Herregud! Undrar om jag var sådär 9-10 år då jag låg på det BMI-värdet?
Filnamn: j0397586.wmf Nyckelord: ballonger, fester, firanden ... Filstorlek: 77 kB
Tänk egentligen vad mycket god mat, god dricka, godis och glass som har format min pösiga kropp... för att inte tala om min bak... där finns det godsaker i form av kakor, mikropopcorn, gräddglass och cantadouost. Känns skönt att veta att det feta inte bara är av ondo när man sätter sig ned och istret  sväller över stolkantenFilnamn: j0398877.jpg Nyckelord: glasögon, kläder, solglasögon ... Filstorlek: 102 kB... det har byggts upp vFilnamn: j0351435.wmf Nyckelord: affärer, hushåll, kontorsmaterial ... Filstorlek: 8 kBid fantastiskt härliga tillfällen tillsammans med goda vänner, under mysiga hemmakvällar, på semestrar och på bio. Det ni! Men nu gäller det att bevara minnena, inte fläsket.
 
Det har hänt att min runda bak har satt sig på ett par glasögon, en penna eller en mobiltelefon (ibland pinsamt nog utan att  man märkt det...). Men jag säger bara... en hund av den mindra sorten kommer aldrig över vår tröskel... Inte under nuvarande omständigheter i alla fall.


Nu ska jag äta något gott för så där 175 kalorier...
blir nog en macka med skinks och ost, te och ett par mandelskorpor.
Ha det bra alla BMI-korrekta och alla BMI-inkorrekta (med fina minnen)!
Filnamn: j0407016.jpg Nyckelord: Chihuahuahundar, däggdjur, djur ... Filstorlek: 462 kB
Voff! 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej!

Det kändes allt lite som om du beskrev MIG där... Jag gjorde ett ryck med Viktklubben i januari, men det höll inte i sig. Motivationen saknades, och den är ju A och O... Men nu efter sportlovet blir det omstart igen, och nu inte tänkt som en bantningskur utan en förändring av matvanorna på (livs)lång sikt. Däremot aldrig mer lättmargarin efter alla fakta jag läst om dess skadlighet!

Men du verkar vara bra på gång, och jag önskar dig verkligen lycka till! Vem är du på VK (maila via FC om du hellre vill)? Kanske vi kan hitta varandra där också och peppa varandra när det blir trögt?

2009-03-03 @ 21:54:54
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

Det är så sant.. man måste ändra sitt tänk på lång sikt. Jag går "skola" nu och lär mig hur stor en portion är, vad som ökar mättnadkänslan och vad som "kostar" för mycket i kalorier. Har börjat älska allt vad grönsaker heter, helst varma med mycket kryddor. Vem är du, vem är jag? Om du menar VK-blogg så har jag ingen...

Antar att du ser fram emot morgondagen, då det blir "uppåt väggarna". Ha det som bäst!

2009-03-04 @ 07:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0